direct selection tool driller

Tags:    grafik webdesign

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:38 af Bruger #3530
9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa!
Jeg er igang med at lave en menu i photoshop og jeg følger en guide der er at finde på www.thewebmachine.com, men pga. et meget irriterende redirectsystem kan man ikke få en adresse på denne guide. Guiden er dog at finde under Photoshop.

Her er så et billede af det område i guiden der driller:
http://www.kaspertech.dk/img/direct.JPG
bemærk at .JPG skal være med stort!

De foreslår her at man skal bruge Direct Selection Tool til at trække i cirklen og få den til at være abstrakt. Det kan jeg ikke lige få den til. Ved mig har Direct Selection Toolet kun den egenskab at den kan lave en markering ligesom cursoren gør på skrivebordet når der ikke er nogen ikoner. Altså en tom markering og jeg kan hverken trække i noget eller bevæge cirklen. Min cirkel ligger på et nyt layer oven på background-layeret. Hjælp !?

// Kasper

Just because you can\\'t say anything serious, it doesn\\'t mean you\\'re stupid. Or does it?

Jeg tror fejlen ved det du gør er at: For at skifte til Direct Selection Tool Skal holde musen NEDE over den du i forvejen bruger.. Så kommer der en roll menu hvor du kan skifte egenskaber for tool'et .. Og jeg tror også at du tilforvæksling af Direct selection tool, bruger en anden tool :)

Good luck

- Mvh Stefan / Br00k^

Jeg tror fejlen ved det du gør er at: For at skifte til Direct Selection Tool Skal holde musen NEDE over den du i forvejen bruger.. Så kommer der en roll menu hvor du kan skifte egenskaber for tool'et ..

Hvis du nu ser på billedet er det så den menu der fremkommer når man højreklikker på værktøjet Path Selection Tool ?
For hvis det er så jo, jeg er klar over at man skal bytte Path Selection Toolet ud med det andet med den lysere cursor.

Og jeg tror også at du tilforvæksling af Direct selection tool, bruger en anden tool :)

Det tror jeg ikke da den hedder Direction Selection Tool hvis man holder musen over den

// Kasper

Br00k^

Ikke det jeg mener .. Du trykker på Musse knappen og holder dne nede. Så komemr der en roll menu hvor du så kan vælge hvilke tools du vil bruge.. ! :)

Jeg løste det selv...det viste sig at jeg skulle op og rode i ellipsens lag.

// Kasper

Br00k^

Oho .. Jah så er det jo ikke nemt når der ligger flere Layers og skygger :)

Jeg løste det selv...det viste sig at jeg skulle op og rode i ellipsens lag.

// Kasper

Fik selv den idé at prøve at lave det efter den tutorial også... Har dog samme problem som dig. Kunne du derfor ikke forklare lidt mere specifikt hvad du gjorde med layeret?

-----
Nunc Tutus Exitus Computarus
Vil du hjælpe:
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=185

Så pyt da, nu jeg kender dig lidt gennem CMS :)

Ser du, problemet ligger i det layer din figur ligger i...det skal være et rent figur layer og ikke et normalt transparent layer....du kan ændre dette oppe lige under Filer osv. Der er tre knapper...vist nok nået med firkanter...der ændrer du stilen :)

Og så virker det hele igen :D

// Kasper

Ahhh... Nu virker det... Synes dog at det andet layer man lavede bagefter ødelagde det hele? Nok bare mig der lavede en fejl:)

Men takkker for det;)

-----
Nunc Tutus Exitus Computarus
Vil du hjælpe:
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=185

t