Smelt et picture til et?

Tags:    grafik webdesign

Hej.
Mange professonelle billeder eller covers eller lignende, har mange gange haft brug af en funktion!!!
Det er en funktion hvor du eks. har 2-10 billeder, taget precis det samme sted, eks. hvor at en mand står 3 forskællige steder på billedet. Nu gør de et eller andet så det bliver smeltet sammen, så de 3 bliver til et. De ligger bare over hindanen. I dette eks. vil det bare gøre at manden vil stå 3 forskællige steder på et billed.

Men hvor er den funktion i PH 5 LE? Vil gerne kunne lave sådan noget cool stof. Også gerne sådan at manden bliver lidt slørret, men baggrunden ser skarp og flot ud...

Kan i bare lige skrive funktionen (eks. filer<funktion<osv.)

Tak

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

E = MC2

Kender ikke PH 5...tror du mener PS 5. Du tager da bare og laver et layer per billede. Så er den klaret!

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko
-------------------------------------------------------

Prøv www.prodic.dk der er en tut der hedder 2 billeder i et eller sådan noget i den retning.
[MK]

Hvis du har 3 billeder hvor billederne er taget fra nøjagtig samme position, kan du bare klippe det stykke af lag 2 og 3, hvor manden er i baggrunden.

Lag1 - Billede med person [position 1]
Lag2 - Billede med person [position 2] - Klip ud hvor person er på billede 1.
Lag 3 - Klip ud der hvor person er på lag1 og 2.

Det er måske lidt svært at se ud fra det her tekst, men jeg håber da du forstår aligevel :)

Selvfølgelig. Hvor dum har jeg været. Men hvordan kan jeg loade et ind i vær af de 3 layer? Jeg ved godt jeg er en noob til PS... Det er derfor jeg ikke engang kan stave til PS :D

Og hvordan gør jeg sådan, at 2 af dem er nærmelst gennemsigtige? Og sådan at det nærmest bliver stværget ud... Altså sådan at det ser ud til at han gør noget hurtigt. Og hvad nu hvis det kun er et sted på de 2 billeder der skal se ud til at gå hurtigt?

Tak.

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

E = MC2

Tak. Har fundet ud af det.
Og du det der kom med linken. Du skal havde tak....

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

E = MC2

t