Folt kopierer for meget !

Tags:    grafik webdesign

Jeg syntes ik at det er fair at 50% af artiklerne er (næsten) direkte kopieret fra andre mere eller mindre kendte sider, og stadig får de 1000 UV point for dem..! det er ik helt fair..
Det ville være sjovere hvis folk selv tog screenshots og lagde dem ind... Jeg har os set et par eksempler på dem der har gjordt det, det gør artiklerne MEGET mere spændende hvis det ikke er noget man kan finde andre kendte steder.. jeg ved godt at det kan være svært at finde på noget nyt, men så lad vær med at kopiere, tag selv screenshots, og skriv til....
Det er MIN holdning... Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening i den sag...

aFr0 @ Ultimative.dk

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu ved jeg ikke om du snakker om grafik forumet, men det gør du nok da du har smidt tråden herinde.

Nu har jeg ikke læste så mange af dem, da man kan sætte spørgsmål tegn ved kvaliteten. Men sådan en som feks box modellering i 3dsmax er genialt syntes jeg. Der er gjodt en masse ud af illustrationerne og det skriftelige er fint.
Men selve funktionen box modellering er der skrevet 5 millioner artikler om, så det er meget svært ikke at opfinde den dybe terlerken 2 gange.

Men når den er så gennemført gør det jo ikke noget.

Men artikler bliver vel mere eller mindre det samme som man har set mange gange før. Det er svært at opfinde noget nyt, specielt hvis det har noget at gøre med en funktion i et program.

Men det grafiske og illustrationerne skal man da lave selv, som du også siger, ellers er der jo ikke meget sjov med det.

Angående up eller hvad de hedder, troede jeg da ikke det var så stort problem her på siden, det var nelig derfor jeg kom herover, da jeg var træt at point luderne på eksperten ;)

[MK]

Ja og nu er problemet også kommet her...
:) det er helt iorden at efterligne en tutorial, men ik tage de samme billeder og tekst... jeg har siddet og kigget dem igennem, og hos nogle var billederne det samme som på det originale site....
Der er nogle få der finder på noget nyt...

Jeg er helt enig med at det er noget skidt. Det svarer til salg af hælervarer :)
Det er selvfølgelig positivt at udvikleren.dk's artikel-samling forøges, og at det er muligt at finde mere nyttig information.

Hvis man selv har arbejdet virkelig meget på en artikel, og f.eks får 480 UP for den, hvor en anden har taget en artikel fra en anden side, og får 1000 ... Så ville jeg nok også blive temmelig gal! ... umiddelbart.
Så er det da lidt trals. Men på den anden side bør man måske tænke ... "lad dem dog bare". Hvorfor betyder de UP så meget? Har man virkelig brug for så mange flere? Man kan jo se det på den positive side og være glad for at man i det mindste får noget for sit arbejde, og se bort fra de andre.

Men det er selvfølgelig svært at acceptere bitterheden. Så burde "Dem som accepterer artiklerne" :) egentlig tjekke om artiklen var taget fra en anden side. Konsekvensen skulle selvfølgelig være færre UP for artiklen. Jeg ved godt der er mange sider med tutorials, men man kunne i det mindste undersøge de mest kendte.

Du snakker som om up er penge.

Efter hvad jeg kan se kan du ikke bruge dem til noget somhelst.

Jeg vil tro det folk vil have for deres artikler, er nogle gode og brugbare kommentare.

Men det klart kopiere man bare, så skulle artiklen slettes.

[MK]

Du snakker som om up er penge.

Efter hvad jeg kan se kan du ikke bruge dem til noget somhelst.

Jeg vil tro det folk vil have for deres artikler, er nogle gode og brugbare kommentare.

Men det klart kopiere man bare, så skulle artiklen slettes.

[MK]

Mener du at man ikke kan bruge UP til noget?
Og hvad kan man bruge gode og brugbare kommentarer til?
Forbedre ens artikel, og enten blive psykisk nedbrudt eller få styrket sin selvtillid.
Jeg ville skrive en artikel for at gøre udvikleren.dk til en endnu større og bedre side end den er.

Mener du at man ikke kan bruge UP til noget?
Og hvad kan man bruge gode og brugbare kommentarer til?
Forbedre ens artikel, og enten blive psykisk nedbrudt eller få styrket sin selvtillid.
Jeg ville skrive en artikel for at gøre udvikleren.dk til en endnu større og bedre side end den er.

Udvikleren bliver da ikke et større og bedre sites af at du får 1000 ups istedet for 500.

Men det bliver bedre og større af at folk kommer med kommentare, så artikleren får et større og bedre niveau næste gang man skriver.
[MK]

Jeg har lige skrevet en artikel om 3d animation, den blev faktsik pænt lang... Da jeg gennemgik mange metoder. Jeg tog selv screenshots, og illustrede selv i PhotoShop (ikke noget svært job, bare pile og tekst). Nå men enyways: Jeg er da pænt ligeglad med UP'ene, selvfølgelig er de da meget sjove at få, men det er da folks kommentare der betyder noget, det er min holdning.

Så vil jeg lige tilføje: Jeg syntes hvis folk vil skrive en artikel om noget der skrevet om her på udv, måske bare andre metoder etc. Så syntes jeg da det er fint hvis de bruger en illustration fra en anden aritkel, bare de spørger ham der har lavet billedet, og skriver at den er taget i deres egen artikel.

Jeg syntes bare man skulle tag at være glad for at folk overhovedet gider at skrive disse artikler, for at lære jer andre noget... Om de så bruger andres screenshots eller ej!

[Redigeret d. 26/04-04 22:30:39 af Julius Bier Kirkegaard]

t