Fps. i flash...

Tags:    grafik webdesign

Ands

Halløj..
Der skulle ved ikk være nogen her som kunne hjælpe mig med at lave en "Frames per second" i flash???

Det eneste jeg behøber er lidt action-script til at lave en variabel der "tæller" hvor mange frame der er i sekundet..

ps.
Man kan jo ændre "frame rate" under "movie properties", men det er under afspilning af "filmen" at jeg skla have en fps-tæller..

Sorry... Jeg har ikk flere UP... hulk hulk... men jeg håber i vil svare på det alligevel..

Uden nogen som helst kundskab til Flash, laver du så ikke en løkke/funktion for hvert billedes udseende ? For så kan du jo bare tilføje en variabel der fx hedder FPS, som der lægges 1 til hver gang funktionen/løkken køres, dvs. for hvert billede. Så kan du hvert sekund udskrive variablen FPS og samtidig nulstille den, så den er klar til næste sekund...Såre simpelt er det! Men som sagt kender jeg ikke Flash, og derfor kan jeg ikke give dig nogen kode...

[Redigeret d. 21/04-04 21:45:31 af Nicolai Lyster Fersner]

Ands

Halløj..
Der skulle ved ikk være nogen her som kunne hjælpe mig med at lave en "Frames per second" i flash???

Det eneste jeg behøber er lidt action-script til at lave en variabel der "tæller" hvor mange frame der er i sekundet..

ps.
Man kan jo ændre "frame rate" under "movie properties", men det er under afspilning af "filmen" at jeg skla have en fps-tæller..

Sorry... Jeg har ikk flere UP... hulk hulk... men jeg håber i vil svare på det alligevel..

Kan du ikk bare under movie properties ændre frames pr. second til 1 eller 10 i sekundet og så bare indsætte et tal på hver side
//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

Uden nogen som helst kundskab til Flash, laver du så ikke en løkke/funktion for hvert billedes udseende ? For så kan du jo bare tilføje en variabel der fx hedder FPS, som der lægges 1 til hver gang funktionen/løkken køres, dvs. for hvert billede. Så kan du hvert sekund udskrive variablen FPS og samtidig nulstille den, så den er klar til næste sekund...Såre simpelt er det! Men som sagt kender jeg ikke Flash, og derfor kan jeg ikke give dig nogen kode...

[Redigeret d. 21/04-04 21:45:31 af Nicolai Lyster Fersner]

Ands

det duer ikk rigtig, for hvis computeren ikke kan trække filmen 100 %, svarer ét sekund til mere end normalt.. Såååå.. jeg tror ikk rigtigt det duer.. Skulle jeg da mene.. :D
Ellers tak...

Du kan gå stærkt ud fra at hvis du sætter din frame rate til f.eks 25 fps, så som den nu kan vil computeren forsøger at følge dette.

Hvis du skriver lidt mere konkret hvad du skal bruge det til, kan jeg måske hjælpe dig.

da man kan godt lave taller, som taller sekunder og afspiller noget (funktion, movie eller andet) til et bestemt tidspunkt.

Man kan også justere båndbrede i din movieclip, så den ikke hakker, dvs at fps vil ikke ændres. Disse ændres kun hvis pc kan ikke følge med. tryk CTRL+B når du har produceret din movie og du kigger på output. Her får du båndbræde profil, så kan du se hvor din movieclip evt. hakker.... du kan justere de steder og sikre dig i at fps holder på 25 eller andet...

hilsen Daniel

t