Animation i Flash MX2004

Tags:    grafik webdesign

Når jeg bruger alpha effekten i flash mx2004 kan jeg ikke finde ud af at lave tween med den. Hvis jeg fx i frame 1 laver en sort firkant og i frame 50 laver en keyframe og sætter alpha til 50 og derefter laver motion tween imellem dem. Så bliver frame 1-49 med helt sort firkant og kun frame 50 er med alpha på.

Kan nogen hjælpe?

- Lenny

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når jeg bruger alpha effekten i flash mx2004 kan jeg ikke finde ud af at lave tween med den. Hvis jeg fx i frame 1 laver en sort firkant og i frame 50 laver en keyframe og sætter alpha til 50 og derefter laver motion tween imellem dem. Så bliver frame 1-49 med helt sort firkant og kun frame 50 er med alpha på.

Kan nogen hjælpe?

- Lenny

Prøv at markere din firkant, derefter i menulinjen øverst vælge "Modify" og gå ned til "Break Apart"...
Jeg bruger Flash 5, og sådan ville jeg gøre det...

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

[Redigeret d. 13/04-04 07:25:18 af Emil Bjerglund Pedersen]

I frame 1 opretter du din sorte firkant. Så laver du den til symbol. Lav keyframe i frame 50, brug alpha.. Nu kan du tweene.

Kan nogen hjælpe?

- Lenny

jeg ville nok starte med at lave firkanten, så motion-tween, 50 frames og til sidst ville jeg putte alpha på eller fra.... har godt nok lavet den med at create en mortion tween så lave firkanten eller hvad det e r og så putte frames på... det går ikke først symbol så motion tween også frames'ne...

t