vudering af design

Tags:    grafik webdesign

Jeg har lavet et slags counter strike design (til en clan), som i kan se www.ssjpride.dk/csdesign << her. Vil gerne have kritik, tak!

Personligt hader jeg Times New Roman til hjemmesider. Der kan jeg bedre lide fonte uden seriffer (fødder eller hva du nu vil kalde dem). Når man holder musen over menupunkterne kommer der jo 2 streger. En over og en under menupunktet. Den der er over menupunktet går i et med billedet. Eller den kommer til at sidde sammen med billedet. Det ville se pænere ud hvis der var et lille mellemrum, ligesom nedenunder. Hvis det var min side og det ikke kunne lade sig gøre ville jeg fjerne den øverste linje.

Windows er verdens beste trojan!

Personligt hader jeg Times New Roman til hjemmesider. Der kan jeg bedre lide fonte uden seriffer (fødder eller hva du nu vil kalde dem). Når man holder musen over menupunkterne kommer der jo 2 streger. En over og en under menupunktet. Den der er over menupunktet går i et med billedet. Eller den kommer til at sidde sammen med billedet. Det ville se pænere ud hvis der var et lille mellemrum, ligesom nedenunder. Hvis det var min side og det ikke kunne lade sig gøre ville jeg fjerne den øverste linje.

Prøv at kik nu!

Baggrunden på main bør måske være lidt mere faded (gennemsigtig).
Det forvirrer lidt læsningen, med så "stærk" en kontrast. Bare lige lidt mildere :)

Det forvirrer lidt læsningen, med så "stærk" en kontrast. Bare lige lidt mildere :)

Kan godt lide dit design!! Men kontrasten må godt være lidt mildere:)
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Kan godt lide dit design!! Men kontrasten må godt være lidt mildere:)
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Jeg er måske lidt n00b, men hvad er det nu lige kontrast er?

Det er styrken af farver.
Gør billedet mere mat (tåget).

Det er styrken af farver.
Gør billedet mere mat (tåget).

Altså det i photoshop der hedder Opacity?

Altså det i photoshop der hedder Opacity?

Naaa... Ikke helt.
Hvis du har en lag under laget med billedet, som er hvidt, kan du godt opnå den effekt, som jeg mener du skal opnå :D

Men ellers er det:
Image -> Adjustments -> Brightness / Contrast

Der kan du definere lysstyrke og kontrast.

Ja det er meget bedre nu! Men måske er billedet lidt for hvidt nede i bunden på forsiden.

Ja det er meget bedre nu! Men måske er billedet lidt for hvidt nede i bunden på forsiden.

Det er fordi billedet er en baggrund og den gentager sig ikke! Den fader ud i en hvid, og jo længere teksten er, jo mere hvis kommer der. Der sker også ved alle de andre billeder

t