Photoshopnoob

Tags:    grafik webdesign

Nogen der kan hjælpe mig. Jeg er ret ny til photoshop og lærer stadig :D men kan ikke få tegnet skarpe streger.

Når jeg bruger brush er det altid bløde kurver i hjørnerne, men jeg har brug for nogle skarpe kanter og hjørner til min tegning. Hjælp plz :D

-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nogen der kan hjælpe mig. Jeg er ret ny til photoshop og lærer stadig :D men kan ikke få tegnet skarpe streger.

Når jeg bruger brush er det altid bløde kurver i hjørnerne, men jeg har brug for nogle skarpe kanter og hjørner til min tegning. Hjælp plz :D

Du kan bruge pencil tool ... den skulle gerne give lidt skarpere kanter :)

Hold musen nede på brush tool, og du vil kunne vælge pencil.

Du kan bruge Line tool, den er godt nok lidt svære men prøv at hole shift i bund mens du tegner, så får du lige streger. Eller kan jeg også kun komme på pen tool, der kan du også holde shift i bund for at lave lige streger :)

Kommer lidt an på hvad du skal tegne. Er det lige streger.... som jeg nu ikke tror for så ville en brush ikke være noget perfekt valg.

Er det buet streger, så ville jeg klart anbefale pen tool. Det er nok et lidt overset værktøj, da det godt kan virke lidt svært i starten. Men efter lidt øvelse så kan du faktisk tegne alt med det.
Det der gør det smart er at du kan redigere i den efter du har tegnet, og du kan lave patch eller selcetion ud af det. Lyder det som tom snak, så prøv at søg lidt efter det i hjælpefilen. Du finder en helt ny side af photoshop med det tool ;)

jeg har fået dette billede ud af mit lille første projekt... Nogen der er villige til lige at smide en kommentar?

www.sunkne.frac.dk

t