Okay nu bliver jeg nød til at give et "konret svar"...
Så her kommer en lille tut:
(Til Photoshop) Det bliver ikke det samme som det billede du postede, men noget lignende.
Lav et billede (400*400)... (så begynder vi)
Start med at lave en selection, en ring, i midten af billede. Hvis du ikke har en hvid baggrund på, tegn nu den ring helt hvid...
Inverse din selection (Shift+Ctrl+I)...
Vælg to farver, du kan j bruge dem han bruger i hans billede... (To slags blå...
Vælg Filer > Render > Clouds... Vælg Så Filer > Render > Different Clouds...
Tryk nu Ctrl+F 3 gange...
Kopier din selection (Ctrl+C) og lav et nyt lag... Sæt din kopi ind (Ctrl+V)...
Duplikér Laget... (Layer > Dupliucate Layer).
Og gør det igen. Vælg dit andet nederste lag... (Hedder sikkert Layer 2) Vælg nu: Filer > Blur > Radial Blur... Sæt Amount til 75. Method til Zoom og Quality: Good...
Vælg lavet over(Layer 2 Copy)... Vælg nu igen Filer > Blur > Radial Blur... Sæt Amount til 50. Method til Spin og Quality: Good...
Sæt nu layerets "Mode" til Screen...
Og link Layer 2 og Layer 2 Copy... Vælg så Layer > Merged Linked (Crtl+E) tag så dit øverste lag og sæt dens mode til Linear Dodge...
Hold nu Ctrl inde og vælg dit øverste lag igen... lav så et nyt lag... Vælg nu dit Fill tool. Og vælg Fill metoden til Pattern! Jeg har kun Standard Patterne, så vælg nummer 3 (fra venstre)... og fyld dit nye lag med det... Og sæt det nye lag til Multiply... Tryk nu Ctrl+L Og skriv i Input levels:
120 0,8 200
Vælg så Filer > Liquify.. Tryk W...
Sæt indstillingerne sådan:
Brush Size: 50
Brush Destiny: 50
Brush Pressure: 100
Før så musen over noget af det blå (eller hvilken farve det nu er) hold musen inde, og kør musen rund på slærten, giv slip og gør det igen og igen andre steder... Sørg for at der ikke kommer nogle hvide kanter....
Tryk OK, og i sæt lagets fill til 55...
Så er det færdigt...
Jeg syntes det er virkelig GRIMT... Men det er bare for at give ideer til hvilke effekter/værktøjer du kan bruge til at lave disse abstrakte billeder....
Se det her:
http://jollej.dk/LoL-Tut.jpg