Jeg vil mene 3DsMAX er det program der er mest "lige at gå til"...
Men 3D grafik er langt fra noget man bare laver... Hvis du skal lave figure eller mennesker kræver det meget forberedning og stor forståelse på hvordan et mesh er/kan bygget/s op... Og det vil tage år før du man kan lave noget virkelig pænt (Altså noget der skal afspejler noget virkeligt, landskaber, mennesker osv)...
Maya er ligenu ved at komme rigtig godt frem og kunne være et godt bud på et program man kunne lære...
Men dog er 3D ikke så program afhængeligt da teknikkerne man bygger op efter stadig er meget ens fra program til program og fra form til form (poly, mesh) osv.... Så hvis du først er sej til et program vil du uden større træning kunne lære at bruge et andet hurtigt (Det kræver mest man lige lærer det's UI)...
Men altså, enten så lær' man det ellers ozz så sidder man fast på et lavt plan... Men hvis du først lær det så har du ozz en del muligheder der...
Men der er uffatelig mange gratis programmer så hvis det er så tag et af dem istedetfor at hente en ulovlig kopi... Du har ikke brug for alle mulige fancy funktioner i starten, og faktisk så kan du når du for brug for det med et par gratis programmer få næsten alle funktioner (Gode modelerings muligheder, rigtig fed mulighed for lyssætning, lækre partikles og alt det pis)
Men hold dig til et program i starten...