Hjælp Vedrørende TCP/IP

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Goddag alle sammen

Jeg har skaffet en masse gode UP'er, og vil meget gerne give 250 til den som kan løse følgende !

Jeg har skulle bruge et program som kunne overføre filer via TCP/IP porten da ICQ ikke kan klare denne tærsk bag min firewall (Opstillet af WinXP og ikke mig selv : ( ).

Jeg har lavet en server som folk kan logge på med Clienter og så skulle det så være muligt at overføre filer alle clients imellem, længere er den ikke og så alligevel !

For når jeg logger på min server skal jeg sende lidt info blandt andet username og lidt andet godt, hvis jeg husker rigtigt er det 54 bytes. Men det lille problem er at min client siger at den sender de 54 bytes - Men min server ( som opfanger at der bliver send noget til den ) siger at den modtager 0 bytes. hmm... - Hvis jeg logger af og på et par gange kan jeg være heldig at det lykkes. Det er bare ikke brugbart : (

Nogle forslag ?

Why Aren't You Coding
Aaangel

Ps. Nu forventer jeg noget jeg kan bruge ellers for DU ikke mine UP'er

16 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>>>> Data

Jeg kan godt prøve men jeg har ofte problemer med min mail client.

Men jeg prøver !

Aaangel</quote>

Tjah, hvis du har forsøgt, så er det ikke gået så godt :-) Jeg har ikke modtaget noget endnu. Men for at det hele kan lade sig gøre, har du et andet problem du skal have løst. Du skriver at du ikke kan bruge FTP, fordi det er en anden maskine der har den faste IP, og derfor modtager indkommende trafik. Hvis det er tilfældet, vil du ikke kunne modtage nogen connections udefra på din maskine, og så kan du ikke bruge dit program til så meget.

/Data

<quote>>>> Data

Jeg kan godt prøve men jeg har ofte problemer med min mail client.

Men jeg prøver !

Aaangel

Tjah, hvis du har forsøgt, så er det ikke gået så godt :-) Jeg har ikke modtaget noget endnu. Men for at det hele kan lade sig gøre, har du et andet problem du skal have løst. Du skriver at du ikke kan bruge FTP, fordi det er en anden maskine der har den faste IP, og derfor modtager indkommende trafik. Hvis det er tilfældet, vil du ikke kunne modtage nogen connections udefra på din maskine, og så kan du ikke bruge dit program til så meget.

/Data</quote>

Faktisk jo - Fordi du kan sagtens "ringe op" til en server - Altså hvis det er mig der indleder connection til en server kan den bruge min link til at send et "reply" på.

Jeg prøver lige igen !

Aaangel

<quote>

Faktisk jo - Fordi du kan sagtens "ringe op" til en server - Altså hvis det er mig der indleder connection til en server kan den bruge min link til at send et "reply" på.

Jeg prøver lige igen !

Aaangel</quote>

Ok, jeg troede at det var din maskine der skulle være server, og folk udefra skulle connecte til den

/Data

User
Bruger #475 @ 20.10.01 16:58
Hvis det er filer du skal overføre, så kan du bruge det komponent fra netmasters der hedder NMMsg (Client) og til serveren kan du bruge NMMsgSvr - Når du har disse komponenter er det bare at forbinde dem med noget kode så sender filen og tager imod filen...

Så vidt jeg ved kan du hente dem gratis på http://www.netmastersllc.com ellers kan jeg nok godt skaffe dem til dig...

/ncp

<quote>Hvis det er filer du skal overføre, så kan du bruge det komponent fra netmasters der hedder NMMsg (Client) og til serveren kan du bruge NMMsgSvr - Når du har disse komponenter er det bare at forbinde dem med noget kode så sender filen og tager imod filen...

Så vidt jeg ved kan du hente dem gratis på http://www.netmastersllc.com ellers kan jeg nok godt skaffe dem til dig...

/ncp

</quote>
Tja det kan godt være mig, men dit link er dødt !!!

Aaangel

Lidt surt men ingen kunne svare på mit sprøgsmål !!!

Og jeg lukker derfor tråden !

Tak for indlægene - Alle Sammen !

<< < 12 > >>
t