Tags:
delphi
Goddag alle sammen
Jeg har skaffet en masse gode UP'er, og vil meget gerne give 250 til den som kan løse følgende !
Jeg har skulle bruge et program som kunne overføre filer via TCP/IP porten da ICQ ikke kan klare denne tærsk bag min firewall (Opstillet af WinXP og ikke mig selv : ( ).
Jeg har lavet en server som folk kan logge på med Clienter og så skulle det så være muligt at overføre filer alle clients imellem, længere er den ikke og så alligevel !
For når jeg logger på min server skal jeg sende lidt info blandt andet username og lidt andet godt, hvis jeg husker rigtigt er det 54 bytes. Men det lille problem er at min client siger at den sender de 54 bytes - Men min server ( som opfanger at der bliver send noget til den ) siger at den modtager 0 bytes. hmm... - Hvis jeg logger af og på et par gange kan jeg være heldig at det lykkes. Det er bare ikke brugbart : (
Nogle forslag ?
Why Aren't You Coding
Aaangel
Ps. Nu forventer jeg noget jeg kan bruge ellers for DU ikke mine UP'er
16 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
0
<quote>Nogle forslag ?</quote>
Et skud i tågen ville være at du bruger UDP som ikke giver dig nogen garanti for at det du sender kommer frem. Brug TCP i stedet. Hvis ikke det hjælper så må du vise os din kode ellers er det lidt svært at hjælpe...
0
Hej
Nu kunne man jo spørge hvorfor du ikke bare bruger FTP, men det er jo ikke så sjovt som at lave det selv. Har du noget kode man må se? Hvilke komponenter bruger du til kommunikationen?
/Data
0
Nu står der jo TCP/IP, hvilket jo meget gerne skulle antyde at der ikke er tale om UDP. Læs dog mit indlæg !
FTP ? - Jo ideen er jo meget god men problemet er bl.a. at jeg ikke kan modtage fordi det er husets anden computer som har ADSL modemet. Hvilket også vil sige at det er denne computer som har IP adressen og ikke min og derfor kan jeg ikke oprette en FTP server. Men ellers et meget godt forslag.
Code får i ingen af.
"It's not open source but my source" - C. Aaangel
Hvis der er nogen der ved noget vil jeg gerne forhandle UP points højere end de 250 skrevet på dette Indlæg !
Why Aren't You Coding ?
Aaangel
0
<quote>
FTP ? - Jo ideen er jo meget god men problemet er bl.a. at jeg ikke kan modtage fordi det er husets anden computer som har ADSL modemet. Hvilket også vil sige at det er denne computer som har IP adressen og ikke min og derfor kan jeg ikke oprette en FTP server. Men ellers et meget godt forslag.
</quote>
Jammen hov! Hvis det er den anden computer der har IP-adressen, og derfor modtager al indkommende trafik, hvordan har du så tænkt dig at modtage noget som helst på din maskine?
/Data
0
<quote>
Jammen hov! Hvis det er den anden computer der har IP-adressen, og derfor modtager al indkommende trafik, hvordan har du så tænkt dig at modtage noget som helst på din maskine?
/Data
</quote>
...Men derfor skal vi jo stadigvæk have dit program til at virke :-). Må man se sourcen? Det gør det lidt nemmere at finde fejlen. Jeg skal nok lade være med at give det videre til andre, hvis det er et problem.
/Data
0
<quote>Nu står der jo TCP/IP, hvilket jo meget gerne skulle antyde at der ikke er tale om UDP. Læs dog mit indlæg !
</quote>
Men det antyder det ikke eftersom TCP/IP er en protokol der kan benytte sig af enten TCP eller UDP til at sende/modtage data og den benytter sig ikke på magisk vis af TCP bare fordi det er en del af navnet. ICMP og ARP er også en del af TCP/IP protokollen i øvrigt.
0
>>> Data
Du kan godt få lov at kigge på min kode, men du er nød til at kontakte mig på ICQ !
- Aaangel
0
<quote>>>> Data
Du kan godt få lov at kigge på min kode, men du er nød til at kontakte mig på ICQ !
- Aaangel</quote>
Well, jeg bruger ikke ICQ til så forfærdlig meget. Jeg er ikke engang sikker på at jeg har det installeret (derhjemme, altså. Lige nu er jeg på arbejde). Kan du ikke maile det til mig i stedet?
/Data
0
>>> Data
Jeg kan godt prøve men jeg har ofte problemer med min mail client.
Men jeg prøver !
Aaangel
0
<quote>Goddag alle sammen
Jeg har skaffet en masse gode UP'er, og vil meget gerne give 250 til den som kan løse følgende !
Jeg har skulle bruge et program som kunne overføre filer via TCP/IP porten da ICQ ikke kan klare denne tærsk bag min firewall (Opstillet af WinXP og ikke mig selv : ( ).
Jeg har lavet en server som folk kan logge på med Clienter og så skulle det så være muligt at overføre filer alle clients imellem, længere er den ikke og så alligevel !
For når jeg logger på min server skal jeg sende lidt info blandt andet username og lidt andet godt, hvis jeg husker rigtigt er det 54 bytes. Men det lille problem er at min client siger at den sender de 54 bytes - Men min server ( som opfanger at der bliver send noget til den ) siger at den modtager 0 bytes. hmm... - Hvis jeg logger af og på et par gange kan jeg være heldig at det lykkes. Det er bare ikke brugbart : (
Nogle forslag ?
Why Aren't You Coding
Aaangel
Ps. Nu forventer jeg noget jeg kan bruge ellers for DU ikke mine UP'er</quote>
Jeg tror ikke vi kan hjælpe dig, medmindre du viser lidt kode, fx. koderne vi skal bruge:
Client sender koden
Server modtager kode
længre er den ikke, ellers kan vi ikke hjælpe dig, beklager.
:-Mads Madsen-: