1 ) Hvilket linux er at anbefale? Nogen for og imoder plz
Jeg kan varmt anbefale mandrake, da det har virkelig flot design og KDE (grafisk brugerflade), men det er ikke for heldigt planlagt med sprogmuligheder, da der i de lidt ældre versioner ikke er foreksempel dansk.
Jeg kan også anbefale Redhat som et begynder Linux system da det er behageligt at komme ind i. Redhat koster dog penge!
Kan sagtens engelsk, sidder selv med engelsk XP så det
Men mandrake og redhat er ca lige gode?
3 ) Er der forskel på hvor godt programmer kører ? Kan mit feks warcraft 3 godt køre på linux? Og er der nogen problemer mht til programmer til win og omvendt ?
Ja, der er stor forskel på hvordan dine programmer kører! Dine programmer bliver oftest optimeret på en linux computer, dog kun ting som f.eks. Apache. Jeg vil fraråde dig kraftigt at skifte til linux hvis du kun bruger computeren til at spille Warcraft3 på (jeg tror ikke dette kører særlig godt på linux) !
Nope, ville bare vide det. Kan køre det i mit windows så
Men hvilke programmer kører så stærkt i det ? Har hørt at programmering og animering skulle være godt på en linux maskine (animerer selv meget
)?
4 ) Hører der er problemer med Geforce 4 grafikkortene og linux.. at de ikke har nogen drivere osv.. Nogen der kan be eller afkræfte dette?
Ja linux akilleshæl ligger lige præcis på hardware området da linux generelt er meget kræsen på dette område. Hvis du med GeForce4 grafikkortene tænker på Plug and Play ting, kan det især med ældre versioner af linux være direkte destruktivt for kortet at have linux da det simpelthen splitter skidtet ad. (taler af egen erfaring!)
Hvilket linux skal jeg så vælge eller ikk vælge hvis jeg sidder med mit GeForce4 TI4200?
Og ved godt at linux ikk er så meget P&P som windows, og det er også lidt plus for kan godt lide at rode med det selv nogen gange
Mvh
Lasse
-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------