Konvertering fra word til ren html

Tags:    html css

Jeg sidder her med længere dokument skrevet i word, det skal lægges op på en hjemmeside, men...
Words indbyggede funktion der efter sigende skulle gøre netop de, er elendig, deruden ønsker jeg en hvis for for kontrol, fx.

Om den skal tage hensyn til kursiv, fed, understreninger, font farve, spalter ect, eller ignorere det.

Findes der en feature et eller andet sted der kan bruges til det?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg sidder her med længere dokument skrevet i word, det skal lægges op på en hjemmeside, men...
Words indbyggede funktion der efter sigende skulle gøre netop de, er elendig, deruden ønsker jeg en hvis for for kontrol, fx.

Om den skal tage hensyn til kursiv, fed, understreninger, font farve, spalter ect, eller ignorere det.

Findes der en feature et eller andet sted der kan bruges til det?

Jeg kender ikke lige til en funktion i word, men du kan da prøve at kopiere din tekst over i FrontPage. Det burde klare dit problem.

Mvh. Emilbp

Hvis du har Word 2003, så tilføj værktølslinien 'webværktøjer' og tryk på 'det liggende 8 tal' (Hjælpeteksten siger Microsoft Scripteditor, og er 3. ikon fra venstre).
Hvis du trykker på den får du et pogram der minder om Dreamveawer, hvor du kan se en HTML-ligende kildekode på dit dokument, det er et værre rod, men det er nok det bedste alternativ udover Jokke's ide, som jeg plejer at bruge.

http://tinymce.moxiecode.com/example_full.php?example=true

Prøv knappen "paste as word" heri.. den plejer at generere noget okay xhtml.

Men er ikke sikker

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

t