BBCode via klik?

Tags:    html css

Hej. Jeg har brug for en metode til at tilføje tags omkring noget markeret tekst i en textbox.

Fx. At der overnover textbox'en er placeret nogle knapper, med funktionerne Fed , Kursiv , Understreget , [link:linkher:]Link[/link], som så automatisk bliver sat ind OMKRING den markeret tekst, i textbox'en. Selvfølgelig ved hjælp af javascript.

Tak.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Følgende kode til FF skulle i kunne gøre nogenlunde det samme som IE koden. Men der er nogle forskelle:

window.getSelection() returnerer ikke tekst der valgt i INPUT eller TEXTAREA, men gerne fra DIV tags (jeg ved ikke hvorfor, jeg er lidt på ubetrådt grund lige her).
Derfor har jeg valg at man kan indsætte sin tekst i en TEXTAREA tag, hvorefter teksten bliver kopieret til DIV tag'en når man klikker udenfor TEXAREA tag'en (men kun hvis teksten man har kopieret ind er forskellig fra den tekst der er der i forvejen).
Indrømmet, det er besværligt, men jeg har ikke kunne finde anden løsning. Men jeg er sikker på man kan gøre det på en eller anden måde.

Fold kodeboks ind/udKode 

Altså sådan at der bliver tilføjet nogle HTML tags inde i textboxen, omkring den markeret tekst. fx. <b> eller <i> bare skrevet med [ og ] i steder for < og >

Kunne godt tænke mig lidt hjælp tak.

Ingen der vil hjælpe?

Koden her virker kun i IE. Den skulle være nem at udvide.
Fold kodeboks ind/udKode 

Tak lige hvad jeg manglede. Nu behøver jeg bare en måde så den også virker i FF :) Nogle der kan hjælpe der?

1000 tak!

t