TMemo & Scrollbar

Tags:    delphi

Hej allesammen.
Jeg har anbragt to TMemo'er på min form - begge med en vertikal Scrollbar på hver Memo. Nu er spørgsmålet så: Hvordan kan jeg ved at "scroll'e" på den ene Momo, få den anden til også at "scroll'e", i samme takt som den første Memo???
Håber det er til at forstå!

Mvh. /Martin

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #356 @ 31.08.01 17:09
<quote>Er der virkelig ikke nogen der kan svare på mit spørgsmål? I så fald: Er der andre måder at gøre det på?

Mvh. /Martin</quote>

Du skal lave en subclass af memo-controllen, hvor du overrider WMScroll, som dog skal kaldes med inherited.
I subclassen's WMScroll sender du en message til den anden memo's handle (kan evt. ordnes med at man i subclassen har en property der angiver en handle til den anden memo)

Er der virkelig ikke nogen der kan svare på mit spørgsmål? I så fald: Er der andre måder at gøre det på?

Mvh. /Martin

Gider du venligst at give mig et eksempel på dit svar. Jeg har vist ikke helt fattet <quote>det</quote> :-)

Mvh. /Martin

Er der virkelig ikke nogle kloge hoveder her på Udvikleren.dk der kan fortælle mig svaret? Jeg har faktisk desperat brug for et svar :-) I kan bare sige hvor mange point I skal have for at finde et svar til mig, hvis det er fordi I mener jeg har været for "fedtet" med at udlove UP.

Mvh. /Martin

Er der så nogle der måske kender en komponent der kan udføre ovenstående? :hot:

Mvh. /Martin
martintaarn@hotmail.com

t