Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
align (CSS) fejl?
Tags:
html
css
Bruger #6953
@ 11.11.05 10:24
5
hvis jeg fx tilføjer [text-align: center;] til body i min css fil vil alle div opjekterne også blive sat til center af siden.
men skulle text-align ikke kun virke på tekst?
det lyder alser som en fejl, men på den anden side så er det lige hvad jeg står og mangler for at slippe af med mine tabeller der elers skulle gøre det samme som den nu gør.
jeg er bare ikke meget for at bruge det hvis det viser sig at være en fejl, jeg kunne bedre forstå hvis der bare skulle stå [align: center;]
[text-align: center;] skulle jo kun virke på text.
Bruger #5789
@ 11.11.05 11:40
640
Hvad er det du ønsker at gøre ?
Ønsker du at lave al tekst inde i alle div centreret?
ala
body div
{
text-align: center;
}
Det er logist og korrekt af browseren at centrere en relativt div container, når du beder body om at text-align:center..
Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk
Bruger #6953
@ 11.11.05 17:14
5
Jeg er bare forviret over at text-align også virker på div opjekterne, men det er ikke nogen dårlig ting.
Faktisk er det lige det jeg stod og manglede, det er bare svært at finde svar på den slaks spørgsmål uden at stille dem på et forum.
men tak for svaret, jeg ville bare sikre mig at det nu også er korrekt at gøre det på den måde.
FX. hvis jeg opbygger min side i css istedet for tabeller er det svært at align center på en css div, men hvis jeg serimod skriver text-align: center; i body på min css fil vil det fungere som det skal.
så jeg vil lave nogle forsøg, og finde ud af hvordan jeg kan bruge det, Tjaa måske dropper jeg tabellerne helt
Bruger #5789
@ 12.11.05 08:36
640
Tabeller er langt fra en dårligt løsning, der er flere opgaver hvor de let kan afløse div tags..
Ja brug text align på dit body for at centrere din yder container, sæt derefter text-align til left i den..
Husk mozilla mm. gerne vil have margin-left: auto; margin-right:auto; for at centrere ...
Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk
Bruger #5620
@ 12.11.05 14:36
1.500
when your in doubt about what different CSS things is really supposed to do you can look at w3c's documentation.
http://www.w3.org/TR/CSS21/text.html#alignment-prop
-----------------------------------------------------------------------------
Min side ->www.the-hive.dk/~donp/
Bruger #3143
@ 12.11.05 16:00
2
1.965
Tabeller er langt fra en dårligt løsning, der er flere opgaver hvor de let kan afløse div tags..
Ja, på kort sigt hvis man har travlt, men det er ikke en holdbar løsning. Næste gang man skal ind og redigere siden, bliver det noget rod.
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags