tabel data til pop up vindue

Tags:    html css

Hej alle

Åbner vinduet men ingen data !
Nogen der kan ser hvad jeg mangler..??

------------------------------
- opener.html

<html>
<head>
<title>Test Page</title>

<script language="JavaScript" type="text/javascript">

function runTest()
{
var mychild = window.open('printcafe.html');
}

</script>
</head>

<body>
<table id="ksa">
<tr>
<td>hello</td>
</tr>
</table>

<br><br>

<input type="button" value="Run Test" onclick="javascript:runTest();">

</body>
</html>

- printcafe.html

<html>

<head>

<script language="JavaScript">

function main()
{
var data = "";

data += "<TABLE id=\\"ksaprint\\" style=\\"FONT-SIZE: 11px; Z-INDEX: 200; LEFT: 48px; WIDTH: 647px; CURSOR: hand; COLOR: #336699; FONT-FAMILY: Tahoma; BACKGROUND-COLOR: #ffffff border-color:#ccccff\\" height=\\"12\\" cellSpacing=\\"1\\" cellPadding=\\"2\\" width=\\"648\\" border=\\"1\\">";
data += window.opener.document.getElementById("ksa").innerHTML;
data += "</table>";

document.getElementById("mychild").innerHTML = data;
}

</script>

</head>

<body onload="javascript:main();">

<form id="mychild">

</form>

</body>
</html>

Jens

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

hvordan undgår jeg så det ?

Jeg kender ikke lige til nogen metode. Sådan som jeg selv gør, er at jeg skriver noget vrøvl i bunden af siden, og når jeg så kigger i browseren, ser jeg om vrøvlet i bunden passer med det i den nyeste version af filen. ellers så bare tryk F5 som en gal :-)

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Har du husket at se efter hvad fejl der kommer? Husk det.

javascript: bruges til at lave javascript i links (href=), og skal ikke bruges i events (on***=)

Har du husket at se efter hvad fejl der kommer? Husk det.

Hej jesper

Næh jeg får ingen fejl meddelser !

Åbner vinduet men bare ingen data ???

er ved at lave et print ud vindue hvor jeg vil læse tabel data'ene
op i pop up vinduet vha. onload eventen ---data'ene skal komme fra parent tabellen i parent vinduet

Håber du har et tip.../ måske en link ? til en beskrivelse af hvordan man flytter tabel data fra et vindue til et andet !

Har også prøvet det her

main form
------------------------------------
function fillprinttable(){//åben child og pass data'ene to child's table
var mychild=window.open('printcafe.html');
var pCells = document.getElementById('ksa').getElementsByTagName('td'); parent window
var cCells = mychild.document.getElementById('ksaprint').getElementsByTagName('td');
for(var i=0;i<pCells.length;i++){

cCells.innerHTML=pCells.innerHTML;//// men får en error : is not an object or null

}
}

---------------------------------
child form
---------------------------------

<form id="mychild">
<TABLE id="ksaprint" style="FONT-SIZE: 11px; Z-INDEX: 200; LEFT: 48px; WIDTH: 647px; CURSOR: hand; COLOR: #336699; FONT-FAMILY: Tahoma; BACKGROUND-COLOR: #ffffff" borderColor="#ccccff" height="12" cellSpacing="1" cellPadding="2" width="648" border="1">
</TABLE>
</form>

pyh.....

Jens

Hvis jeg køre dine filer virker det. Hvis du har dem liggende på computeren, og altså ikke på nettet, og du bruger ie, og har xp med service pack 2, kan det være det ikke virker, fordi det blokere java script. Der kommer en lille bjælke ned i toppen af ie. Du skal sige tillad vlokkerede indhold eller noget i den stil. hvis jeg gør det, får jeg i popop vinduet en lille tabel, hvis eneste indhold er ordet hej. Så vidt jeg kan se, virker din kode endda også i firefox og opera

adam

Hvis jeg køre dine filer virker det.
Så vidt jeg kan se, virker din kode endda også i firefox og opera

adam

hmmm...øhh så er det jo nok fordi at min vs compiler læser min printcafe.html fra cahce'n instedet for

virker også for mig nu men først efter at jeg opdaterer siden manuelt efter den er load'ed...har haft adskillige timers hovedbrud........!+######

hvordan undgår jeg så det ?

Jens

t