ALTID søgemaskine-venlige URLS

Tags:    html css

<< < 123 > >>
Kan jeg i .htaccess gøre så adressen i url-kassen altid er fx www.adresse.dk/nyheder/10
og ikke www.adresse.dk/nyheder.php?id=10

Så selvom man skriver det nederste bliver det lavet om til nyheder/10 som igen bliver lavet om til nyheder.php?id=10

Men uden at lave en uendelig løkke?

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:57 af Bruger #6300
22 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil bare gerne lave i .htaccess så adressen i url-kassen altid er fx www.adresse.dk/nyheder/10
og ikke www.adresse.dk/nyheder.php?id=10

Så selvom man skriver det nederste bliver det lavet om til nyheder/10 som igen bliver lavet om til nyheder.php?id=10

Men uden at lave en uendelig løkke?

Jeg vil ikke udelukke det er muligt at klare i .htaccess -- men jeg fandt aldrig en løsning på problemet selv, og jeg tvivler faktisk på det lader sig gøre (mærkværdigt nok). Så du bliver nok nødt til at klare det i PHP... Ikke optimalt, men heldigvis nemt nok.

Jesper, jeg er temmelig sikker på du igennem det meste (eller hele?) tråden har misforstået hvad Zacharias vil. Når han siger noget i retning af 'sende fra /nyheder/123 til nyheder.php?id=123', så må han mene *internt*, altså en rewrite-rule som fx
Fold kodeboks ind/udKode 
.
Ellers hjælper det måske lige at læse tråden igennem?

----
Weblog: http://skalske.dk

Jeg kender ikke lige rewrite metoden, men efter hvad jeg kan læse, vil ZachariasDk have to urls til at komme ind på siden, men hvor den ene bare skal viderestille til den anden.

Jeg kender ikke lige rewrite metoden, men efter hvad jeg kan læse, vil ZachariasDk have to urls til at komme ind på siden, men hvor den ene bare skal viderestille til den anden.

Ja jeg ville bruge rewrite metoden. Der kan man både videre sende internt (hvor adressen ikke bliver ændret) og almindeligt hvor adressen bliver ændret.

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:57 af Bruger #6300
<< < 123 > >>
t