nyt vindue - tilpas automatisk billede?

Tags:    html css

Hej allesammen

jeg har en hjemmeside, hvor et link til et billede skal åbne i et nyt vindue. Er der nogen måde hvorpå man kan få det nye vindue til at tilpasse sig billedets størrelse?

MVh Rune

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først skal det siges, at et link IKKE skal åbnes i et nyt vindue, men jeg giver alligevel koden, selvom jeg frygter du vil bruge den :):

window.open('billede.gif','AnnoyingPopupWindow', 'width=[billedets bredde],height=[billedets højde]')

Først skal det siges, at et link IKKE skal åbnes i et nyt vindue, men jeg giver alligevel koden, selvom jeg frygter du vil bruge den :):

window.open('billede.gif','AnnoyingPopupWindow', 'width=[billedets bredde],height=[billedets højde]')

He He... Ved det godt, men der er faktisk en idé i det her.... Det du skriver er, så jeg kan angive bredden og højden på et billede... Jeg vil gerne have at den (ligesom auto i CSS) "mærker" hvor stort billedet selv.... Har nemlig billeder i forskellige opløsninger, og vil gerne have den tilpasser sig..

Så kan du vel bruge noget PHP eller lignende til at finde billedets størrelse først

t