WYSIWYG-editor med XHTML strich

Tags:    html css

Jeg arbejder i skrivende stund på en WYSIWYG-editor der skal husere på min hjemmeside, men den skal gerne validere under XHTML Strict. Nu har jeg så tænkt lidt på hvad man kunne gøre, og mit umiddelbart bedste bud ville nok være at lave et usynligt textarea, som fanger alle tastetrykkene og sender dem videre til den div man ser. Men kan man det? Og stadigvæk beholde markeringen af tekst?

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:48 af Bruger #6300
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
af ren nysgerrighed.. hvorfor skal den validere under xhtml strict ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Når nu muligheden er der, kan man jo ligeså godt gøre noget for at lave noget ordentligt. :P Hehe, i værste fald kan jeg da også sagtens bare lave det med et iframe :)

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:48 af Bruger #6300
Hvorfor ikke bare validere xhtml 1.1, der er det ikke længere delt op i strict og transitional
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Well, det ville bare også være cool hvis jeg kunne gøre så teksten røg ind i et textarea og bare blev vist i en overlappende div? Så kunne teksten jo også blive sendt i en _POST variabel med php.

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:49 af Bruger #6300
Well, det ville bare også være cool hvis jeg kunne gøre så teksten røg ind i et textarea og bare blev vist i en overlappende div? Så kunne teksten jo også blive sendt i en _POST variabel med php.

Med Venlig Hilsen
ZachariasDk

Du kan altid flytte indholdet fra et div element over i et textarea og derefter sende det, når alt teksten er skrevet.

Hvis selve html'n du skriver i dit wysiwyg skal validere bliver det nok svært, for ikke at sige umuligt hvis du vil lave det til IE også, da den fucker det op. Firefox' muligheder er lidt bedre, da koden den producerer rent faktisk er tæt på god.

Så er det også lige meget :P

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:49 af Bruger #6300
t