Brydning af lange ord med css?

Tags:    html css

Kan det lade sig gøre med en css kommando at bryde lange ord i en given class? F.eks. hvis jeg har en class til alle mine links i en specielt sammenhæng, som går ind og laver rod i et dynamisk design.

F.eks. sige at alle ord højest må være på 40 tegn før de brydes til et linjeskift?

Det er stadig relevant.

Hvis det ikke kan lade sig gøre er det så muligt at det automatisk kan gøres i et div vindue, hvis man f.eks. angiver width, marginer eller lignende?

Umiddelbart reagerer den nemlig ikke på en width og margin-right kommando.

Kan det lade sig gøre med en css kommando at bryde lange ord i en given class? F.eks. hvis jeg har en class til alle mine links i en specielt sammenhæng, som går ind og laver rod i et dynamisk design.

F.eks. sige at alle ord højest må være på 40 tegn før de brydes til et linjeskift?

Jeg har ummidelbart løsningen...

Hvis du bruger stylen word-wrap:break-word; vil det virke i IE. Men ikke i Firefox. For at det skal virke i firefox er du nød til at bruge enten php eller javascript..

PHP måden gøres sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den laver simpelthen et mellemrum efter hver 15 tegn..

Svar nok?

mvh
Tommy - www.zule.dk

word-wrap:break-word; giver ingen synlige resultater.

Angående PHP eksemplet, så kan jeg godt følge dig, men det skal jo gælde for hele siden og ikke kun en angivet tekst. Det skal f.eks. også være gældende for tekst, som bliver hevet ud af en database.

word-wrap:break-word; giver ingen synlige resultater.

Angående PHP eksemplet, så kan jeg godt følge dig, men det skal jo gælde for hele siden og ikke kun en angivet tekst. Det skal f.eks. også være gældende for tekst, som bliver hevet ud af en database.

hmm jeg har ellers selv testet det.. Du skal bare gøre følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men det virker kun i firefox!

mvh
Tommy
www.zule.dk

t