CSS - link target håndtering

Tags:    html css

Nu har jeg siddet og søgt lidt, men synes ikke at kunne finde en løsning.

Er det muligt at angive, at en given class skal åbne alle links i target="_blank" med CSS?

F.eks. vil jeg gerne have alle links i gruppen "reklamer" til at åbne i et nyt vindue, selvom de som standard fra tredjepart er angivet til at åbne i det nuværende vindue.

Er det forståeligt det jeg prøver at fremstamme?

Ja det er forståeligt..

Men det kan man mig bekendt desværre ikke..

CSS er til formatering og intet andet :(

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Kan det gøres på en anden smart måde?

Evt. med et simpelt javascript, så man stadig beholder annoncørens "referencelink"

Det er vel op til brugeren at bestemme om et givent link skal åbnes i nyt vindue. Der er ikke noget værre end websites der insistere på at fylde mit skrivebord med endnu et vindue - jeg har rigeligt i forvejen, tak. :)

Se punkt 2 her:
http://www.useit.com/alertbox/990530.html
--
Thus, I conclude

Så må du have dig nogle flere skærme =)

Jeg ønsker såmænd bare at åbne reklamerne i et nyt vindue når der klikkes - ikke automatisk. Det er vel ikke så underligt.

Så må du have dig nogle flere skærme =)

Jeg ønsker såmænd bare at åbne reklamerne i et nyt vindue når der klikkes - ikke automatisk. Det er vel ikke så underligt.

Jo, da. Det er da pisse irriterende. Jeg skal da nok selv holde Crtl nede eller højreklikke og vælge "nyt vindue", hvis jeg vil have siden i et nyt vindue.

Men hvis du insisterer på at være irriterende, kan du måske bruge <base target="_blank">

Og ja, men kan ikke i CSS - endnu. :) Det er planlagt for css 3 :(

Nåh okay, jeg kan se at der ikke er stemning for det.

Men mener pågældende så virkelig, at en reklame ved klik bør åbnes i samme vindue, hvorefter man så forlader den aktuelle side?
Er det så ikke lettere at reklamen som standard åbner i et nyt vindue og man så kan vælge at åbne det i samme vindue ved at højreklikke?

Nåh okay, jeg kan se at der ikke er stemning for det.

Men mener pågældende så virkelig, at en reklame ved klik bør åbnes i samme vindue, hvorefter man så forlader den aktuelle side?
Er det så ikke lettere at reklamen som standard åbner i et nyt vindue og man så kan vælge at åbne det i samme vindue ved at højreklikke?

Ikke efter min mening, men det er måske bare mig. (Man kan heller ikke højreklikke og vælge at åbne i samme vindue)

t