XHTML 1.0 Strict, Tabel, Firefox

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej
Jeg har lavet et meget enkelt html
Fold kodeboks ind/udKode 
Det ser "rigtigt" ud i IE men når jeg prøver i FF bliver højden på cellerne meget større, men hvis jeg skifter
Fold kodeboks ind/udKode 
ud med
Fold kodeboks ind/udKode 
ser det "rigtigt" ud i FF og IE, kan man ikke få FF til at se "rigtig" ud med XHTML 1.0 Strict?

Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 31/08-05 16:06:20 af Jan S.]

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fejlen ligger i IE. Den tror ikke det er xhtml, hvis du indsætter <?xml delen.

Fjern <?xml delen, så der kun er <!DOCTYPE tilbage, og siden vil så se ud som i FF, og du skal bare rette resten af siden til, så den virker korrekt.

Hvis jeg fjerner <?xml delen fra html koden bliver tabelens højde stadig den samme i IE, og stadig højere i FF
Findes der ikke noget som kan gøre cellernes højde mindre?
Hilsen
Jan S.

Fejlen ligger ikke i valideringen. Det er fordi du har lavet din alt din tekst i en <p>.. I Firefox er der automatisk margin i top og bund i den. Det er der også i IE, bare ikke i en tabel (Åbent bart)

Men gør følgende og så vil det se ens ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Eller html 4.01:

Fold kodeboks ind/udKode 

mvh

Tommy
www.zule.dk

[Redigeret d. 01/09-05 11:14:06 af zule]

Hej
Fold kodeboks ind/udKode 
Det ser "rigtigt" ud i IE men når jeg prøver i FF bliver højden på cellerne meget større, men hvis jeg skifter
Fold kodeboks ind/udKode 
ud med
Fold kodeboks ind/udKode 
ser det "rigtigt" ud i FF og IE, kan man ikke få FF til at se "rigtig" ud med XHTML 1.0 Strict?

Hilsen
Jan S.

i strict må du ikke anvende inline styletags, du skl bruge et css dokument og anvende klasser og "id" :) prøv engang med transitional

Casper

Hej
Fold kodeboks ind/udKode 
Fold kodeboks ind/udKode 
ud med
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen
Jan S.

i strict må du ikke anvende inline styletags, du skl bruge et css dokument og anvende klasser og "id" :) prøv engang med transitional

Casper

Mener jeg nu godt du må.
prøv at validere siden på http://validator.w3.org/

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
Msn: K_r0y@hotmail.com
-- Problemer er til for at blive løst :) --

[Redigeret d. 31/08-05 16:55:14 af Christian Bekker .A]

Fjern <?xml delen, så der kun er <!DOCTYPE tilbage, og siden vil så se ud som i FF, og du skal bare rette resten af siden til, så den virker korrekt.

Fejlen ligger i at IE slet ikke understøtter XHTML. Når du sender IE XHTML prøver IE at vise siden som var det HTML med mange fejl.
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Fejlen ligger i at IE slet ikke understøtter XHTML. Når du sender IE XHTML prøver IE at vise siden som var det HTML med mange fejl.
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Helt præcist handler det om at IE ikke fatter at det skal være standard og ikke quirks, hvis man da skal være ordkløver. :)

Hvis jeg fjerner <?xml delen fra html koden bliver tabelens højde stadig den samme i IE, og stadig højere i FF
Findes der ikke noget som kan gøre cellernes højde mindre?
Hilsen
Jan S.

Kom med et link. Det burde virke.

eller skriv i html4.01 som er understøttet af alle browsere..

Xhtml er genialt... men ikke endnu...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

ups, for mange klik :D

[Redigeret d. 01/09-05 15:10:09 af Jan S.]

<< < 12 > >>
t