En bred TPageControl...

Tags:    delphi

Jeg har anbragt en TPageControl på midten af min form, og har sat formens egenskab WindowsState := wsMaximized. Spørgsmålet er nu: Hvordan får jeg min TPageControl til at blive ligeså bred som skærmen?

Mvh. /Martin

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #314 @ 23.08.01 13:40
<quote>sæt den til aligen 'alBottom' så kan du trække den så højt op du vil

Det går heller ikke, for det jeg gerne vil have er: At TPageControl'en er ligeså bred som den pågældende brugers skærm. Der er jo noget der hedder "forskellige skærmopløsninger". :-)

Mvh. /Martin</quote>

Are

opret to paneler den ener sætter du til "alTop" her i plasere du dine knapper
lav så en anden panel som du så sætter til "alClient" og her i kan du så plasere din TpageControl
og sætte den til "alClient"

MvH
Kristoffer

Hej Martin...

>Jeg har anbragt en TPageControl på midten af min form, og har sat formens egenskab WindowsState := wsMaximized. Spørgsmålet er nu: Hvordan får jeg min TPageControl til at blive ligeså bred som skærmen?

Er det ikke bare at sætte din PageControls Align property til alClient? Så vil den til hver en tid være lige så stor som din form.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

<quote>Er det ikke bare at sætte din PageControls Align property til alClient? Så vil den til hver en tid være lige så stor som din form.</quote>

Nej, for hvis jeg gør det bliver den også lige så høj som min form, og det duer ikke - jeg har nemlig sat en række TButtons øverst på formen og de knapper bliver overlappet af TPageControl. Den skal altså kun blive ligeså bred som skærmen.

Mvh. /Martin

User
Bruger #314 @ 23.08.01 10:52
<quote>Er det ikke bare at sætte din PageControls Align property til alClient? Så vil den til hver en tid være lige så stor som din form.

Nej, for hvis jeg gør det bliver den også lige så høj som min form, og det duer ikke - jeg har nemlig sat en række TButtons øverst på formen og de knapper bliver overlappet af TPageControl. Den skal altså kun blive ligeså bred som skærmen.

Mvh. /Martin</quote>

sæt den til aligen 'alBottom' så kan du trække den så højt op du vil

<quote>sæt den til aligen 'alBottom' så kan du trække den så højt op du vil
</quote>

Det går heller ikke, for det jeg gerne vil have er: At TPageControl'en er ligeså bred som den pågældende brugers skærm. Der er jo noget der hedder "forskellige skærmopløsninger". :-)

Mvh. /Martin

Tak for hjælpen, det var jo faktisk meget enkelt!

Mvh. /Martin

t