Flash Math.random hjælp

Tags:    html css

Hej alle

Jeg sidder og roder med en flash fil hvor jeg skal have den til at virke med noget math.random.
Når man starter swf filen skal den gå til en tilfældig frame mellem frame 2 og 7 og afstille den.
I frame 2 til 7 ligger der et mc i hver frame som skal afspilles.
Oven over frame 2 til 7 er der scriptet stop(); for at den afspiller movie clippet helt igennem og derefter er der lagt noget script i sidste frame af hver movie clip som hedder _root.nextFrame(); og
stop();

Problemer er så at når man afspiller filmen viser den intet. men hvis man højre klikker på filmen og trykker "Rewind" virker den 100%.
Jeg har tjekket den i debug og har fået den til at skrive hvilken frame den random vælger. Vælger den f.eks. frame 4 når man starter filmen går den rigtig nok hen til frame 4 men den afspiller ikke framen. (meget underligt)

Nogle der har en løsning?

Koden i frame 1:
Fold kodeboks ind/udKode 

mvh
Tommy

-zule.dk
ny hp:
-zule.dk/ny3/html

ups! dette skulle ligge i grafik / design forummet

[Redigeret d. 17/08-05 12:59:16 af zule]

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Halløj... har ikke lige min computer ved hånden, men du skal prøv at styre det alene ved Actionscript.. ikke ved at den bare "hopper" til en frame.

Start med at lave en ny scene, og på første frame trækker du alle dine MC'er ind... i hvert sit lag. Husk at navnive den etellerandet_mc til actionscript, så den kan genkende dem.

Derefter kan du køre din math.random kode sammen med visible-funktionen. Dvs. Flash skal vælge en af MC'erne der blive synlig (og alle andre usynlige) og derefter afspille den synlige. Det skulle være meget nemt.

Skriv hvis du har problemer, så kigger jeg forbi når jeg er hjemme ved min egen comp.

Prøv at ændre det gotoAndStop til gotoAndPlay

Jeg har selv haft samme problem, og derfor kan det være det der er i vejen.

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Prøv at ændre det gotoAndStop til gotoAndPlay

Jeg har selv haft samme problem, og derfor kan det være det der er i vejen.

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Det har jeg prøvet.
Gør jeg det springer den bare framen over. Det vil sige at hvis den f.eks. har valgt at afspille frame 3 så hopper den til frame 3 og afspiller 1 frame (i movie clippet) og går så hurtigt videre til frame 4 (i hoved scenen) og afpiller hele movie clippet...

[Redigeret d. 27/08-05 12:20:09 af zule]

t