Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hej allesammen.

Hvordan kan jeg, ved et tryk på f.eks. en TButton, få den pågældende brugers e-mailprogram til at lave en ny e-mail, hvori der står <quote>det</quote> som jeg vil have?
Håber at nogen forstår hvad jeg mener! :)

Mvh. /Martin

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
>Ved du så hvordan at jeg kan tilføje noget noget tekst i den pågældende e-mail?

*prøver at beherske mig* Det var lidt det jeg prøvede at fortælle dig!! Med ShellExecute metoden har du så godt som ingen muligheder, andet end at få standard mail programmet til at starte en ny mail. Med et komponent sender du en mail direkte gennem dit eget program, og så kan du naturligvis selv bestemme emne, tekst osv. Så de seneste 2 svar har været lidt unødvendige, da det svar du har behov for var det første jeg gav dig, men det vidste jeg jo sådan set godt...

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Er der virkelig ikke nogle kloge hoveder her, som kan besvare mit spørgsmål? Jeg kan sagtens udlove flere point, hvis det er <quote>det</quote> som er i vejen... Fra nu af giver jeg 75 point til den som giver mig et godt svar, TAK!

Mvh. /Martin

Hej Martin...

Du _kan_ jo godt bare kalde den mail adresse der skal sendes en mail til, via ShellExecute, men skal det gøres lidt pænere, vil jeg anbefale dig at "gøre det selv". Altså at hente et mail komponent, eller bruge det der måske hører med til dit Delphi, og så sende en mail gennem det. Det er en langt pænere løsning, der giver dig en masse fordele. Kan kun anbefales :-)

Find evt. mail komponenter på fx http://www.torry.net

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jamen, hvad mener du med det der <quote>ShellExecute</quote>? Kan du ikke forklare mig hvordan jeg kan løse mit problem, evt. med lidt kode...

Mvh. /Martin

>Jamen, hvad mener du med det der ShellExecute? Kan du ikke forklare mig hvordan jeg kan løse mit problem, evt. med lidt kode...

Jojo, her har du et eksempel på ShellExecute (husk at tilføje ShellAPI til din "uses"):

ShellExecute(0, nil, PChar('mailto:din.mailadresse@somewhere.dk'), nil, nil, SW_SHOWDEFAULT);

Når du har indset at den er meget begrænset, får du måske glæde af mit første svar :-)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Tak for svaret! Grunden til at jeg ikke er så glad for komponenter er, at min Delphi (3) simpelthen ikke vil installere nogle komponenter uden at komme med fejlmeddelelser.
Ved du så hvordan at jeg kan tilføje noget noget tekst i den pågældende e-mail?

Mvh. /Martin

User
Bruger #343 @ 25.08.01 16:22
<quote>Hej allesammen.

Hvordan kan jeg, ved et tryk på f.eks. en TButton, få den pågældende brugers e-mailprogram til at lave en ny e-mail, hvori der står det som jeg vil have?
Håber at nogen forstår hvad jeg mener! :)

Mvh. /Martin</quote>

Prøv denne :

Uses Shallapi ;

ShellExecute(0,'Open',PChar('Mailto: per@ppsoft.dk'+'?subject=' + ' Hej allesammen' +
'&body='+ 'Skriv meddelse her'),nil,nil,sw_Shownormal);

Mvh Per

>Prøv denne :

Jeps, sådan kan man gøre det! Brugeren får dog stadig fx et OE vindue frem, så jeg mener altså stadig, at skal det gøres ordentligt, så skal det gøres uden ShellExecute, direkte i programmet, men okay :-)

(jeg vidste faktisk godt at man kunne sætte subject, men var stærkt i tvivl om body'en)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

User
Bruger #343 @ 25.08.01 16:58
<quote>>Prøv denne :

Jeps, sådan kan man gøre det! Brugeren får dog stadig fx et OE vindue frem, så jeg mener altså stadig, at skal det gøres ordentligt, så skal det gøres uden ShellExecute, direkte i programmet, men okay :-)

(jeg vidste faktisk godt at man kunne sætte subject, men var stærkt i tvivl om body'en)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster</quote>

Ja jeg er enig med dig, men i få tilfælde er det godt nok :-)
Mvh Per

Tusind tak for svaret Per! Det virker da efter hensigten.
Du får desuden 75 point for svaret!

Mvh. /Martin

<< < 12 > >>
t