Border på inderside og yderside

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hvorfor kan alle ikke bare gøre det ens? Mit problem er at ie placere border på indersiden af en table...og firefox placerer det på ydersiden :S. Kan jeg få det flyttet ind på indersiden af mit table i ff??

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

18 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har rettet lidt i siden nu. Nu er det bedre men der er stadig en række problemer :S
G e-- h! !r y--

Ved ikke helt hvad det er. Det ser næsten ud som om IE stadigvæk kører quirks mode. Du har din doctype delt i to linjer. Måske forvirrer det IE?

Prøv at bruge denne eksakt:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Har uploadet det. Kan ikke se den store forskel :S.

G e-- h! !r y--

Det kan jeg heller ikke. Så var doctypen nok allerede som den skal være.

Jeg ved ikke hvordan man retter de problemer du har. Jeg er ikke vandt til at bruge tabeller til opsætning, så er ikke så meget inde i hvordan de opfører sig når man bruger dem på den måde.

Koden er rimelig enkel og ikke svær at omskrive så jeg kan da lige så godt gøre det ordentligt med det samme. Vil du anbefale jeg bruger divs? Har ikke så meget erfaring med dem men nu må vi lige se :).

G e-- h! !r y--

Både ja og nej. Egentligt handler det ikke om <table> vs <div>, men om at bruge det tag, der giver mest mening i den situasion, hvor det skal bruges. Da det ikke er en tabel/et skema du viser, er det jo ikke logisk at bruge <table> der.

Nej det kan jeg godt se. Men hvad ville du gøre?

G e-- h! !r y--

Du kunne proppe toppen, indhold/menu og bunden ind i tre forskellige divs. Så kunne du klistre menuen op i hjørnet af den midterste div lige som boksen i indlæggene her på udv.dk, og lave et baggrundsbillede, som fik menuens baggrund til at gå hele vejen ned til bunden.

<< < 12 > >>
t