Border på inderside og yderside

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hvorfor kan alle ikke bare gøre det ens? Mit problem er at ie placere border på indersiden af en table...og firefox placerer det på ydersiden :S. Kan jeg få det flyttet ind på indersiden af mit table i ff??

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

18 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
http://www.tantek.com/CSS/Examples/boxmodelhack.html
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

http://www.tantek.com/CSS/Examples/boxmodelhack.html
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Ofte hjælper det at tilføje en !DOC-TYPE på sine dokumenter - Det fortæller browseren på hvilken måde den skal tolke koden, og udligner langt de fleste cross-browser problemer, heriblandt border-problemet.

Tilføj følgende i toppen af dine sider (Du kan også vælge mellem andre !DOC-TYPES, du kan finde dem på www.w3c.org):
Fold kodeboks ind/udKode 

- Mads

problemet er vist at ie ligger padding oven i bredden på boxen mens ff ser det som en del af den angivne bredde jeg plejer at løse det sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

i den første width definerer du bredden for boxen i ff. når du skriver !important efter denne vil den ikke blive overskrevet af den følgende width i ff men i ie vil den blive. Så den anden width du definerer er din ønskede bredde minus den samlede padding.

Har tilføjet doctype...men overvejer at fjerne den da den fucker fuldstændig op i ie. Et simple table fucker op i ie når jeg har doctype med. Nogle af cellerne bliver duplikeret :S.

G e-- h! !r y--

Du skal helst ikke fjerne doctypen. Doctypen får browserne til at opføre sig mere korrekt (selvom man dog langt fra kan få IE til at opføre sig helt korrekt), så hvis det øvelægger din side, at doctypen kommer på, er det fordi der er fejl i den, og løsningen er at rette fejlene, ikke at ignorere dem.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du spørger om, men IE fortolker width på forskellige måder i quirks mode (=uden doctype) og standard mode (=med doctype), hvorimod FF fortolker den korrekt i både quirks mode og standard mode, hvor "width" ikke inkluderer hverken padding, border eller margin.

Har tilføjet doctype...men overvejer at fjerne den da den fucker fuldstændig op i ie. Et simple table fucker op i ie når jeg har doctype med. Nogle af cellerne bliver duplikeret :S.

G e-- h! !r y--

Har luret noget andet. Har en border på 3px på hver side af min tabel. Min tabel er i alt 806px. I ff har jeg målt den til 809 :S??
G e-- h! !r y--

Det er fuldstændigt ligegyldigt hvor bred tablen er. Den er skæv lige meget hvad.

G e-- h! !r y--

Jeg har kigget koden igennem 50.000 gange. Da den er rimelig simpel kan jeg ikke se hvorfor ie fucker den op. I kan se den på www.decko.1go.dk/test

Det at toppen mangler er ingen fejl. Har bare ikke ordnet det endnu!

G e-- h! !r y--

[Redigeret d. 17/08-05 15:52:22 af Jonas (Decko)]

1:

<p valign="middle">

kan laves med css <p style="vertical-align: middle;">

desuden må valign kun sættes på celler i tabeller, og virker altså ikke på et <p>. I stedet for skal du lade være med at give <p> en højde, og i stedet give den en passende margin, så der dannes det mellemrum, du vil have.

1:

<p valign="middle">

kan laves med css <p style="vertical-align: middle;">

desuden må valign kun sættes på celler i tabeller, og virker altså ikke på et <p>. I stedet for skal du lade være med at give <p> en højde, og i stedet give den en passende margin, så der dannes det mellemrum, du vil have.

Hvis nu teksten skulle stå i midten af et område der varierer i bredde ville jeg ikke kunne få det i midten ved at angive en margin.

G e-- h! !r y--

<< < 12 > >>
t