RichEdit, Indikation af nuværende formatering?

Tags:    html css

Hej,

Jeg er ved at lave en RichEdit, som både skal virke til IE og FF, og det går da også meget fint.
Jeg har lavet en iframe, hvor jeg loader et dokument, som initialiserer diverse ting - bl.a. Design Mode = On i FF. Herefter bruger jeg så document.execCommand til at formatere teksten, men nu vil jeg jo også gerne have indikeret hvilke ting der er valgt...

F.eks. skal bold-knappen have en bestemt baggrundsfarve, hvis den er valgt.

Men hvordan finder jeg ud af hvilke ting der er valgt, både i IE og FF? Jeg har prøvet en smule med document.queryCommandValue, men det virker kun delvist i IE og slet ikke i FF..

Nogen der kan hjælpe mig??

- Mads

1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Jeg er ved at lave en RichEdit, som både skal virke til IE og FF, og det går da også meget fint.
Jeg har lavet en iframe, hvor jeg loader et dokument, som initialiserer diverse ting - bl.a. Design Mode = On i FF. Herefter bruger jeg så document.execCommand til at formatere teksten, men nu vil jeg jo også gerne have indikeret hvilke ting der er valgt...

F.eks. skal bold-knappen have en bestemt baggrundsfarve, hvis den er valgt.

Men hvordan finder jeg ud af hvilke ting der er valgt, både i IE og FF? Jeg har prøvet en smule med document.queryCommandValue, men det virker kun delvist i IE og slet ikke i FF..

Nogen der kan hjælpe mig??

- Mads

Jeg har fundet ud af det selv..
Hvis nogen skulle være interesserede, skal man bruge document.queryCommandState i stedet for document.queryCommandValue :)

- Mads

t