At få en side til at bli ve vidst helt oppe i venstre hjørne

Tags:    html css

hej!

Er der nogen af jer der kan fortælle mig, hvordan jeg går sådan så min side bliver skubbet helt op i venstre hjørne?

Andy

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej!

Er der nogen af jer der kan fortælle mig, hvordan jeg går sådan så min side bliver skubbet helt op i venstre hjørne?

Andy

Altså du mener, at du vil fjerne de 10 pixel's mellemrum, som der som standard er?

Det kan du gøre ved at sige:

Fold kodeboks ind/udKode 

Eller bare ligge koden i et eksternt stylesheet..

- Mads

hej!

Andy

Jeg ville nu gøre det på en lidt anden måde...

Fold kodeboks ind/udKode 

Så bare smid din side ind i tabelen...

Jonas - Web-coders.dk

hej!

Andy

Det bør gøres i CSS, og på følgende måde skulle det fungere i alle de mest udbredte browsere:
Fold kodeboks ind/udKode 

...ihf. for at få fjernet den indentering de fleste browsere automatisk har, og som jeg går ud fra er problemet.

hej!

Andy

Fold kodeboks ind/udKode 

Jonas - Web-coders.dk

Det er vel også en måde at gøre det på, det er jo så bare op til den enkelte, om han er til CSS, eller kun vil klare sig i HTML :)

- Mads

hej!

Andy

Fold kodeboks ind/udKode 

Jonas - Web-coders.dk

Der er hverken noget der hedder topmargin eller leftmargin, og så giver det jo ikke så meget.

Hilsen Mathias

hej!

Andy

Fold kodeboks ind/udKode 

Jonas - Web-coders.dk

Der er hverken noget der hedder topmargin eller leftmargin, og så giver det jo ikke så meget.

Hilsen Mathias

Det er der jo så...
tjek Dreamweaver der er det også i... og test det dog før du siger sådan noget pis...

Jonas - Web-coders.dk

hej!

Andy

Fold kodeboks ind/udKode 

Jonas - Web-coders.dk

Hilsen Mathias

Det er der jo så...
tjek Dreamweaver der er det også i... og test det dog før du siger sådan noget pis...

Jonas - Web-coders.dk

Prøv at valider det.

Hilsen Mathias

Tsk tsk tsk..
Der er faktisk ikke noget der hedder det mere...
Der er heller ikke noget der hedder font.
Der er heller ikke noget der hedder background="".
Osv...

Hehe, og du kan ikke gå til Dreamweaver og regne med at det hele er fuldstændigt korrekt, der vil self. altid være nogle kodestumper tilbage fra gamle dage.
De førnævnte kan jo godt bruges, men de validerer ikke, og vil lige så langsomt svinde væk.

Edit: Forståelses fejl lige rettet..

[Redigeret d. 16/10-05 23:07:44 af Jeppe Dyrby]

t