hjælp med input

Tags:    html css

Hej!

Det er sådan så at i mit forum skal man være logget ind for at skrive, men så er det at jeg gerne vil have at når man skal f.eks. oprætte en tråd, så skal man ikke skrive sit navn og email, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Men dette er hvad jeg er noget frem til:

<input type="text" name="email" value="
<td><input type="text" name="email" maxlength="50" value="
<?
if($form->value("email") == ""){
echo $session->userinfo['email'];
}else{
echo $form->value("email");
}
?>" style="width: 120px">

men så kan man jo rette i sin email! og det skal man ikke kunne!
er der en måde at man kan lave et input sådan så at man ikke kan skrive i feltet?
eller indubedre: er der en måde at man kan holde det skjult og ens email alligevel har navnet "email"?

MvH
Andy

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan tilføje attributten readonly til dit input felt.. Så kan man ikke rette i det der står i det..

Du kan også lve et felt af typen hidden. Så kan brugeren ikke se det.

Mvh. Emilbp

[Redigeret d. 27/07-05 21:51:35 af Emil Bjerglund Pedersen (Emilbp)]

Du kan tilføje attributten readonly til dit input felt.. Så kan man ikke rette i det der står i det..

Mvh. Emilbp

Men dette forhindrer ikke folk i at rette i feltet.

Jeg ved ikke helt hvad du vil, men jeg vil tro du kan teste om man er logget ind i stedet for at teste om man har skrevet en email.

Mvh. Emilbp

tusind tak!!! :D

Mvh. Emilbp

Jeg ved ikke helt hvad du vil, men jeg vil tro du kan teste om man er logget ind i stedet for at teste om man har skrevet en email.

Har jeg :p

Mvh. Emilbp

Har jeg :p

Jeg ville vælge at lave det hidden hvis det SKAL være på den måde
<input type="hidden" name="email" value="<?php echo $email ?>">

Man skal ALDRIG bruge hidden felter, det er roden til al hacking... man kan da bare ændre dit hidden felt til en anden mail og vupti så har man hacket din hjemmeside (ved godt det sikkert ikke er et problem i din situation)

Hvorfor skal brugeren indtaste navn og email når han opretter en ny tråd? Du ved alligevel hvem der er logget ind, og så er det naturligvis ham/hende der skriver indlægget. Det er vel først når du skal præsentere din forum tråd igen at du skal hente informationer om brugeren ud. Når du indsætter en ny tråd i din database indsætter du vel også et id, der fortæller hvilken bruger der har oprettet tråden? Når du så viser tråden igen skal du bare hente brugerinformationer frem igen.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

t