At bygge en hjemmeside op.

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hey udviklere!
Når jeg laver en hjemmeside, bliver det altid ret rodet, og tror faktisk også, at jeg laver mere end nødvendigt!
Har lavet hjemmesider med iframe (Giver problemer med header og meta).
Med php hvor jeg includer. (Giver også problemer med header).

Er der ikke en mere enkel, ikke så rodet og mere overskuelig måde at lave en hjemmeside på?

Mvh. Per Rødgaard

16 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Christian >> Ehh.. Kan du ikke prøve at forklare det link lidt?.

Alle >> Jeg har læst en artikel om SSI include, men er dcet bedre end php's include?

[Redigeret d. 27/07-05 11:48:07 af Per Rødgaard]

Christian >> Ehh.. Kan du ikke prøve at forklare det link lidt?.

Alle >> Jeg har læst en artikel om SSI include, men er dcet bedre end php's include?

[Redigeret d. 27/07-05 11:48:07 af Per Rødgaard]

Jeg kan bedst lide php's include. Men det er vel mere en smagssag.

Du kan også bruge databaser. Med php er det mest oplagte vel mysql. Så bliver det også meget lettere at redigere teksten, ved evt. at lave en admin del.

/yousif

Ved altså at have f.eks. en side den hedder "Hvem er vi". til at være inde i databasen?
Vel kun indholdet, ikke selve koden? :)
Giver selvfølgelig også en mulighed for at søge..

[Redigeret d. 28/07-05 21:41:28 af Per Rødgaard]

Har også brugt denne metode.. Hvis det skulle være ville jeg istedet bruge <span></span>, da det ikke laver <br> automatisk..
Det kan også være lidt resikabelt, at bygge siden op på denne måde, da forskellig opløsning kan ødelægge hele siden.
Derfor vil jeg helt klart hellere bruge table.

Ødelægger siden...
forstår ikke lige helt hvad du mener... Jeg synes <div> er det bedste. Tabeller er også gode nok, fordi du slipper for colspan, og med, og jeg føler at designet hænger mere sammen, med div, da jeg ikke skal lave tabellen om, kun i CSS-filen

---------------------------------
www.teamsf.frac.dk
www.EJ-Computer.dk | Your PC entertainer

Forskellige opløsninger ødelægger ikke siden, hvis man tænker sig om et sekund. Man laver bare et DIV uden om sine layout-div'er, der har højden og bredden af dem tilsammen, og så sætte man overflow: auto;... Så er man sikke på at hele siden scroller hvis der er en der kører i for lille opløsning... - og ikke alle de andre Div'er

<< < 12 > >>
t