"bottom right" virker ikke

Tags:    html css

Jeg er ved at rette nogle menuer med grafik til for en veninde, og top, venstre og bund virker fint, men af en eller anden grund kan jeg ikke få højre side til at makke ret, billedet skal lægges nederst til højre på siden.

Hun benytter css til at styre kolonnerne med, og som nævnt virker "top left" fint, mens "bottom right" eller "right bottom" for den sags skyld, overhovedet ikke.

Hvad gør hun galt??

style.css
Fold kodeboks ind/udKode 

Hun har temmelig mange sider bygget op med css kolonner, så undlad venligst at foreslå tabeller :)

Se eks. her http://nordenvinden.dk/lande.php højre billede skal ligge helt nederst og til højre, og virke som baggrund, da undermenuer skal åbnes deri.

Hilsen Frank

[Redigeret d. 22/07-05 13:38:40 af Frank]

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eeeehh.... Det er nok bare mig, men jeg kan godt nok ikke rigtig se nogen sammenhæng mellem problemet og den side du henviser til.

Men har du prøvet at ændre background-position: bottom; -til- background-position: bottom right; ?

Eeeehh.... Det er nok bare mig, men jeg kan godt nok ikke rigtig se nogen sammenhæng mellem problemet og den side du henviser til.

Men har du prøvet at ændre background-position: bottom; -til- background-position: bottom right; ?

Hun har øjensynligvis ændret siden tilbage til det den var før, så jeg forstår I ikke kan se det. Der skulle sidde 2 stykker grafik som baggrund for en menu og en undermenu, en øverst til venstre som virker fint nok, og den anden nederst til højre.

Jeg har prøvet begge af dem du foreslår, ganske som jeg skrev, men det har ingen effekt, tværtimod selv med no-repeat ser det ud til at grafikken i højre side er gentaget på X-aksen.

Hilsen Frank

Jeg har prøvet begge af dem du foreslår, ganske som jeg skrev

Nåja... undskyld, det overså jeg lige.
Så har jeg ikke lige nogle ideer sådan uden videre...

kunne du evt. upload den side medgrafik og det hele og så poste linket :)
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Kunne det ikke være et html problem? Altså at der simpelthen ikke er nogen div der har "kol5" som id, evt pga en typo eller lignende.

Jeg er ved at rette nogle menuer med grafik til for en veninde, og top, venstre og bund virker fint, men af en eller anden grund kan jeg ikke få højre side til at makke ret, billedet skal lægges nederst til højre på siden.

Hun benytter css til at styre kolonnerne med, og som nævnt virker "top left" fint, mens "bottom right" eller "right bottom" for den sags skyld, overhovedet ikke.

Hvad gør hun galt??

style.css
Fold kodeboks ind/udKode 

Hun har temmelig mange sider bygget op med css kolonner, så undlad venligst at foreslå tabeller :)

Se eks. her http://nordenvinden.dk/lande.php højre billede skal ligge helt nederst og til højre, og virke som baggrund, da undermenuer skal åbnes deri.

Hilsen Frank

[Redigeret d. 22/07-05 13:38:40 af Frank]

Hilsen Frank

t