Har ikke læst det hele i tråden, så ved ikke om der er svaret på det.
Måden man gør så der kan klikkes på hele menuen er ved at sætte linket (a-tagget) til display:block; og lade være med at sætte en width på.
ok hvordan fastsættes tekststørrelsen i FireFox?
min side er begyndt at ligne noget i IE, men titlerne i menubjælkerne forsvinder i FireFox, og så kan man stadig endre tekst størrelsen i FireFox under Vis Tekststørrelse.
Det at titlerne forsvinder har jeg ikke lige svar på her, men der er en funktionalitet i Firefox, der forhindrer at
onde personer kan gøre sådan at tekststørrelsen ikke kan ændres via Vis>tekststørrelse. IE har desværre ikke sådan en funktionalitet, og her er man som webdesigner nødt til at sørge for at Vis>Tekststørrelse virker og at størrelsen ændres overalt på siden når indstillingen ændres.
udover at den fjærner titlerne på menuerne og det stadig er muligt at endre tekststørrelse, så ser min side ud til at fungere ok, jeg bliver nok bare nød til at anbefale IE, og Normal tekststørrelse i firefox.
Lad endelig være med at anbefale noget som helst. En "ses bedst med"-tekst fortæller omverdenen at man ikke rigtigt har fattet det at lave hjemmesider, og det er et lidt uheldigt signal at sende.
og at stjæle kilde kode, tjaa det er jo ikke alle der har forstand på at bruge den eller opsætte den så det virker så det gør ikke så meget. Og jeg har heller ikke noget imod at folk bruger min kildekode hvis de får fat i den., det er bare en ulæmpe at man ikke kan blokere for det, hvis man nu fx ønsker at skjule den.
jeg hved ikke hvordan man fx kikker i kildekoden på komogvind.dk (inde i spillene eller chatten) via IE, men i firefox er der ingen problemmer.
Det er en generel misforståelse blandt begyndere at højreklik har noget med kildekode at gøre. Højreklikmenuen bruges blandt andet til at åbne links, at søge på siden, at gemme siden som bogmærke, og se sikkerhedsoplysninger om en side. Når nogen forsøger at blokere højreklikmenuen, vil det automatisk handicappe browseren en hel del, og hjemmesidens brugere vil få en dårligere oplevelse og vil have sværer ved at gemme siden så de kan finde tilbage til den på et senere tidspunkt.
At det handicaper browseren så meget er grunden til at man ikke som webdesigner kan forhindre Firefox i at vise højrekliksmenuen.
Det hjælper i øvrigt ikke til at beskytte kildekoden, for den kan man bare se ved at gå op i menuen Filer i stedet for.
Grunden til at det det er umuligt at forsøge at skjule kilden er, at man er nødt til at sende den til brugerens computer for at siden kan vises (hvis der ikke sendes noget vil der bare vises en blank skærm), og det må jo være logisk at når noget ligger på din egen computer, så må det også være dig der bestemmer hvad der skal ske med det
det er også uheldigt for sider der bruger tekst som en del af grafikken, FireFox burte overholde visse ting, så må det være op til sidens ejer at gøre den brugbar for svagt sende.
Firefox overholder stort set alle reglerne, det kan man ikke sige om IE. Firefox kan desuden sagtens vise billeder der forestiller tekst, men det er en dum ide at lave dem, da det ikke er brugervenligt.
jeg har tængt mig at lave en drop down hvor sidens besøgende kan vælge zoom. På den måde undgår jeg at sidens grafiske opbykning bliver ødelagt, det kan jeg ikke helt undgå hvis brugerne endre tekststørelsen i deres browser, og de gør det derfor svært at finde rundt på siden for dem selv, hvis sidens grafiske opbykning er ødelagt kan det være mere irreterende end for lille tekst.
Det er da møg irriterende for brugere at skulle finde en zoom knap på din side i stedet for at bruge browserens funktionalitet, og det er også derfor man ikke kan slå browserens funktionalitet fra.
Hvis sidens design bliver ødelagt af at brugerens valg af tekststørrelse ændres, er det fordi siden er ringe designet, sorry.
der udover, så er der jo værktøjer til at forstøre tekst med, på en måde så det ikke ødelægger siden. Fx en lup det er bare underligt at browserne ikke har indbyget et lup værktøj som brugeren kan føre over tekst eller links med musen.
Det er da ret besværligt at skulle bruge sådan en. Det ville svare til en side hvor du konstant skulle scrolle vandret for at kunne læse teksten.
Det med at titlerne ikke vises er et problem. Måske finder jeg ud af hvad det er lidt senere.