Farve-skift + lodrette linjer

Tags:    html css

Hej, allesammen.

Jeg har to ganske enkle spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på:

- Jeg vil gerne have en knap, man kan trykke på, om som så kan skifte sidens farve. Lidt ligesom på www.neonman.dk. Er der nogen lettere måde end at lave andre filer med navne som forside_red.php, men som fungerer på samme måde?

- På samme måde som <hr> tegner en horisantal linie, må der også være en kode, der "tegner" en lodret linie. Er der nogen der kender den, eller er der ganske simpelthen ikke det?

mvh,
michael

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, allesammen.

- Jeg vil gerne have en knap, man kan trykke på, om som så kan skifte sidens farve. Lidt ligesom på www.neonman.dk. Er der nogen lettere måde end at lave andre filer med navne som forside_red.php, men som fungerer på samme måde?

mvh,
michael

Det er vel bare at ændre baggrundsfarven med et onclick event. Noget i stil med dette:

onclick="getElementById('DIV'ens id').style.background-image = 'url(baggrundsbillede)';"

Du kan evt. også kigge her:
http://udvikleren.dk/thread.php?techid=9&f=9&t=742

(en tråd omkring nogenlunde samme emne).

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##

Det script der er foreslået er jo lige så enkelt som "Hello World". Det kan ikke blive enklere. Du kan også få det i javascript, som dog er mere avanceret:
http://www.alistapart.com/articles/alternate/

Hej, allesammen.

- På samme måde som <hr> tegner en horisantal linie, må der også være en kode, der "tegner" en lodret linie. Er der nogen der kender den, eller er der ganske simpelthen ikke det?

mvh,
michael

Jeg vil tro den nemmeste måde er at lave en ediv boks som denne:

<div style="position: absolute; left: 305px; top: 220px; background-color:#348EB0; width: 2px; height: 320px;">
</div>

Mvh.
Rune Jensen
##The one who laugh last is the one who think slowest!##

1. : det er bare at skifte stylesheetet ud med nogle simple serverside if-sætninger.

Jeg fatter det stadig ikke, undskyld. Er der ikke en lidt simplere HTML/CSS-kode til det? :)

mvh,
michael

Jeg fatter det stadig ikke, undskyld. Er der ikke en lidt simplere HTML/CSS-kode til det? :)

mvh,
michael

Html og CSS er bare makeup sprog. De kan ikke bruges til at lave sådanne levende hjemmesider! Du må bruge et sprog som php eller asp. Sågar Javascript kan og så bruges, dog vil jeg mene at asp eller php er bedst:)

eksempel i php
Fold kodeboks ind/udKode 
Noget alla det kan vel gøre det.

Og så med 3 knapper
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er kun en ide, der nok skal udvides lidt og rettes til for eventuelle fejl hvis det skal bruges.

ChristofferB ::.

[Redigeret d. 09/07-05 21:29:22 af ChristofferB]

mvh,
michael

Html og CSS er bare makeup sprog. De kan ikke bruges til at lave sådanne levende hjemmesider! Du må bruge et sprog som php eller asp. Sågar Javascript kan og så bruges, dog vil jeg mene at asp eller php er bedst:)

eksempel i php
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så med 3 knapper
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er kun en ide, der nok skal udvides lidt og rettes til for eventuelle fejl hvis det skal bruges.

det må være mere enkelt.

mvh,
michael

mvh,
michael

eksempel i php
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så med 3 knapper
Fold kodeboks ind/udKode 

det må være mere enkelt.

mvh,
michael

Jeg ville da mene at der der er meget enkelt?

Jeg har nu fundet ud af det med linjerne (eller en ven har). Man får bare kopieret en prik på 1px kopieret et x-antal gange, enten op eller ned. Jeg går igang med PHP; så kan det være, at jeg forstår det andet :-)

Tak for alle svarene!
mvh,
michael

t