Mouse x y

Tags:    html css

Hej,
jeg sad igår og kedede mig en smule og ville så lave noget hvor der står i en div Mouse x:cordinat og mouse y:cordinat. Så jeg gik ind og søgte på google og fandt en masse artikler om det og blev glad. Nu sidder jeg så 12timer efter og kan ikke få det til at virke. Har prøvet alt muligt window.event.y og alt muligt men det virker ikke. En der kan lave et lille eksempel hvor der står i en div hvor på skærmen musen er placeret?

ChristofferB ::.

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,
jeg sad igår og kedede mig en smule og ville så lave noget hvor der står i en div Mouse x:cordinat og mouse y:cordinat. Så jeg gik ind og søgte på google og fandt en masse artikler om det og blev glad. Nu sidder jeg så 12timer efter og kan ikke få det til at virke. Har prøvet alt muligt window.event.y og alt muligt men det virker ikke. En der kan lave et lille eksempel hvor der står i en div hvor på skærmen musen er placeret?

Kan du bruge det her?
http://www.breakingpar.com/bkp/home.nsf/0/87256B14007C5C6A87256B4B0005BFA6

Nååå okey...
Har du prøvet koden fra tråden jeg henviste til?

Fold kodeboks ind/udKode 

Hej,

Kan du bruge det her?
http://www.breakingpar.com/bkp/home.nsf/0/87256B14007C5C6A87256B4B0005BFA6

Ledte nu efter et færdigt produkt af det overstående jeg skrev:)

Ledte nu efter et færdigt produkt af det overstående jeg skrev:)

Er det ikke det?

Den viser da fint coordinaterne i window.status .. så ændre du det da bare til ditdiv.innerHtml = xMousePos + "," + yMousePos

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Den viser da fint coordinaterne i window.status .. så ændre du det da bare til ditdiv.innerHtml = xMousePos + "," + yMousePos

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Ja, men tænkte på en hvor der bare lige stod <html> osv:D jeg er lidt doven så gider ikke sidde og kigge det hele igennem lige nu. Ville være nemmere hvor jeg bare lige ku få det jeg bedte om og så kigge på den en anden dag:P

Det skriver godt nok koordinaten i et input-felt, men det bør ikke være noget problem at ændre det til en div.

Fold kodeboks ind/udKode 

Desuden er der allerede spurgt i denne tråd :)
http://udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=9&t=369

Det skriver godt nok koordinaten i et input-felt, men det bør ikke være noget problem at ændre det til en div.

Fold kodeboks ind/udKode 

Virker sku ikke:S Jeg har prøvet at paste det og prøve at skrive efter, men det virker ikke. Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med jeg har Firefox?

Nååå okey...
Har du prøvet koden fra tråden jeg henviste til?

Fold kodeboks ind/udKode 

Se det virker:D Bare lidt mærkeligt da getElementById virker til nogen ting, men ikke til det her:) men tak for det!!

t