Ændre baggrundsbillede m. Javascript

Tags:    html css

Jeg ønsker at ændre en eller flere baggrundsbilleder på min side ved hjælp af javascript. Jeg har set det gjort for et år siden, med et kald til CSS. Det skal siges at alle baggrundsbilleder er defineret i CSS'en.

Skal bare have et simpelt eksempel, så skal jeg nok selv klare at gøre det indviklet. (Kommer til at blive kaldt fra Flash)

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ønsker at ændre en eller flere baggrundsbilleder på min side ved hjælp af javascript. Jeg har set det gjort for et år siden, med et kald til CSS. Det skal siges at alle baggrundsbilleder er defineret i CSS'en.

Skal bare have et simpelt eksempel, så skal jeg nok selv klare at gøre det indviklet. (Kommer til at blive kaldt fra Flash)

Nå jo, det er sidens baggrund der skal ændres, men også op til flere elementers baggrunde. (Divs)

Sådan kan du ændre selve sidens baggrund:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dernæst kan du ændre det således:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det med at ændre en divs baggrundsbillede kan vel gøres sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------

[Redigeret d. 07/07-05 12:35:14 af Rune Jensen (RoZ)]

Nå jo, det er sidens baggrund der skal ændres, men også op til flere elementers baggrunde. (Divs)

t