Div scroll

Tags:    html css

Hvordan er det lige man sætter en scrollbar i en div?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu tør jeg næsten ikke påstå noget, men af hvad jeg ved og har erfaret, så virker det kun i IE, eller i hvert fald ikke i FF.
Det kan da godt være at der findes en anden fiks metode der virker i flere browseren, men jeg kender den ikke.

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu tør jeg næsten ikke påstå noget, men af hvad jeg ved og har erfaret, så virker det kun i IE, eller i hvert fald ikke i FF.
Det kan da godt være at der findes en anden fiks metode der virker i flere browseren, men jeg kender den ikke.

Den her burde virke:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og den virker i IE og FF, har ikke andre browser så har ikke tjekket om det virker, men alle browser som kan tage CSS2 kan klare den...
Simon, hvor har du den der overflow-y, fra?
Den har jeg aldrig set før...
Men efter at søge lidt på google, tror jeg godt jeg ved hvorfor at den kun virker i IE, det er en som MS har lavet...

Hilsen
Jan S.

okey, smart nok.
Men man undgår jo ikke scroll-baren på x-aksen når retningen ikke defineres :S
Eller kan man fjerne den på en anden måde?

okey, smart nok.
Men man undgår jo ikke scroll-baren på x-aksen når retningen ikke defineres :S
Eller kan man fjerne den på en anden måde?

Jeg tror ikke man kan fjerne den...
Det er nok derfor MS har lavet den der overflow-y og overflow-x, måske?
Hilsen
Jan S.

Jeg tror ikke man kan fjerne den...
Det er nok derfor MS har lavet den der overflow-y og overflow-x, måske?
Hilsen
Jan S.

Tja...
Jeg har altid brugt overflow-x og -y, indtil jeg indså at det nok var en god ide at skrive koden så den også var kompatibel med andre browsere end IE :)
Læste det vidst i et fora på html.dk i sin tid... at man kunne bruge overflow-x og -y.
Længe leve IE... Yes!

Længe leve IE... Yes!

Go to hell and die! :D

Du bør for alt i verden undgå IE-koder. Det er ikke standard og er derfor noget bæ ;) .

Du kunne bruge en iframe i stedet for eller inde i din div.

Go to hell and die! :D

Du bør for alt i verden undgå IE-koder. Det er ikke standard og er derfor noget bæ ;) .

hehe, det er jeg skam heller ikke uenig i.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg plejer at bruge følgende ind lagt i min css som class, og virker egentligt ganske godt. eneste problem er at i FF browsere virker scrollhjulet på musen ikke. Synes personligt at iframe er for omstændigt, så foretrækker denne metode.

Fold kodeboks ind/udKode 

Anders!

[Redigeret d. 25/09-05 14:36:15 af Anders Giebel]

t