Splash screen?

Tags:    html css

Hey...

Hvordan kan jeg lave en splash screen til min side, som kan vise hvor meget af filen der er blevet downloadet indtil videre..?

- Mads

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave en "loader" side i JavaScript uden alt for stort besvær, men at vise hvor meget af siden der er loadet ved jeg ikke om man kan.

Jeg kan dog anbefale at gøre noget helt andet: At optimere en side så en sådan splash screen ikke er nødvendig! Hvis der er brug for en sådan en på en hjemmeside, er der noget helt galt.

Hvis du vil vide hvordan man laver en side der ikke viser hvor maget der er loadet, men bare at den loader, må du skrive igen.

[Redigeret d. 14/05-05 18:12:56 af Jesper Kristensen]

Det må være en smagssag.
Jeg synes det er en i orden effekt, og hvis siden virkelig er af høj kvalitet både pr. grafik og funktioner, er det efter min mening helt i orden med en preloader. Især en der viser fremgangen grafisk :)

Jeg ved ikke helt, men på google fandt jeg http://www.howtocreate.co.uk/tutorials/jsexamples/imageHandle.html?preLd=yes
Jeg har ikke selv kigget koden, men du kan prøve at se *.js (links i kilden).
Jeg synes det virker lidt fake, men det kan jo være at det virkelig fungerer.

Du kan lave en "loader" side i JavaScript uden alt for stort besvær, men at vise hvor meget af siden der er loadet ved jeg ikke om man kan.

Jeg kan dog anbefale at gøre noget helt andet: At optimere en side så en sådan splash screen ikke er nødvendig! Hvis der er brug for en sådan en på en hjemmeside, er der noget helt galt.

Hvis du vil vide hvordan man laver en side der ikke viser hvor maget der er loadet, men bare at den loader, må du skrive igen.

[Redigeret d. 14/05-05 18:12:56 af Jesper Kristensen]

Jeg ved godt hvordan man laver en splash screen, men bare ikke hvordan man får den til at vise hvor meget af filen der er downloadet :)

Hvad angår din holdning til splash screens er jeg enig, men jeg er ved at lave et CMS, og der er derfor meget kode + mange billeder der skal downloades inden den kan vises ordentligt.
Hvis brugeren begynder at bevæge sig rundt i CMS'et før det alt koden er blevet downloadet & initialiseret før vedkommende smidt en masse fejl i hovedet, hvilket jeg gerne vil undgå.
Den eneste måde jeg har kunne komme i tanke om er en splash screen, men har du et andet forslag vil jeg gerne høre det :D

- Mads

Jeg har godt nok ikke lyst til at surfe rundt på et site, der kræver så meget load-tid, at det er nødvendigt med en sådan en download-status...

...men har du et andet forslag vil jeg gerne høre det :D

Lav dit site ordentligt. Websites skal ikke laves så der fx kan klikkes "for hurtigt". - Heller ikke selvom det er et CMS system.

--
Ronni Egeriis

Det må være en smagssag.
Jeg synes det er en i orden effekt, og hvis siden virkelig er af høj kvalitet både pr. grafik og funktioner, er det efter min mening helt i orden med en preloader. Især en der viser fremgangen grafisk :)

Jeg ved ikke helt, men på google fandt jeg http://www.howtocreate.co.uk/tutorials/jsexamples/imageHandle.html?preLd=yes

Lukker bare..

- Mads

Det må være en smagssag.

Lukker bare..

- Mads

Skulle have været et svar!

- Mads

t