Html optimizer og validation?

Tags:    html css

Hej, jeg går og leder efter et program der ligesom http://validator.w3.org kan se mine html php osv filer igennem og optimere dem til det nyeste indenfor w3. Jeg vil meget gerne have sådan et program da de ville være meget tidsbesparende og samtidigt en kæmpe hjælp til den unge webmaster her :D

jeg har søgt efter dem, og de bliver som sagt kaldt for "html optimizer" "html validator" osv alt muligt pjank.

hvis nogle af de gode webfolk herinde kunne hjælpe mig med at finde det bedste af slagsen, så ville jeg være meget taknemmelig.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan også indstallere Tidy i Firefox. Gør du det, skal du gå ind på den side du vil rette, vise dens kilde og trykke på knappen hvor der står noget i retning af "Correct this page". Så skal du kopiere hvad du får ud over i din fil. Det kræver dog at du ikke har noget serverside script på siden. Ellers installer WebCoder som det tidligere er foreslået.

[Redigeret d. 13/05-05 12:42:18 af Jesper Kristensen]

Brug Tidy fra w3c. den er indbygget i en del wededitors, men kan vidst nok også bruges alene

okay? du ved vel ikke om der er et sted på nettet jeg kunne se en masse anmeldelser om de bedste af disse programmer? - kunne være man skulle requeste sådan en fra privat computer :D

[Redigeret d. 09/05-05 17:04:39 af Alexander]

Brug en html editor, da jeg arbejde i Dreamweaver var der en spell checker der efter doctype validerede som man skrev til..

Mener der er en 60 dages prøveversion..... men der findes også gratis html editorer, har dog ikke erffaring med disse..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Brug Tidy fra w3c. den er indbygget i en del wededitors, men kan vidst nok også bruges alene

Er WebCoder ikke en af dem?

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Jeg bruger allerede dreamweaver, men er der ikke et program som automatisk kan rette det hele igennem?

virkelig ingen forslag? jamen hvad skal jeg så gøre :(

http://www.bradsoft.com/topstyle/index.asp en jeg fandt, den skulle have tidy implementeret i sig, men jeg ville foretrække at jeg havde den samme mulighed i dreamweaver.

tror jeg vil prøve at bruge tidy i firefox, så kan jeg måske bestemme mig...

jeg kiggede på tidy's hjemmeside: www.tidy.sourceforge.net/ og det så ikke specielt brugervenligt ud, måske i firefox?

vender tilbage så snart jeg har bestemt mig :D

t