Hjælp til positionering med CSS

Tags:    html css

Jeg leder efter en der kan sætte mig lidt ind i positionering med CSS..

Gerne en med erfaring.. Flere points kan sagtens komme på tale..

Jeg vil gerne det kan foregå over msn, da det er lidt hurtigere..

Så hvis der er en der har lidt styr på emnet, så skriv et svar i tråden og fang mig på msn : Jokke@maritek.dk

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm det er altså ikke sværere end at gå ind på www.html.dk og læse det selv :D Men her er det så:

Du sætter <div id="etnavn"> og </div> om det som du vil give en position i dit html dokument, der hvor der står etnavn erstater du med et navn. så kommer det f.eks til at se sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> denne linie i html filen linker over til style.css filen du kan også kalde den noget andet men så skal du huske at ændre navnet i både html-filen og på selveste style filen!

Så laver du en style.css fil som ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og så kan du selv erstatte top og left værdierne i style.css med der hvor du syntes overskriften skal placeres!

Hilsen Johan

[Redigeret d. 02/05-05 22:29:32 af Johan]

ja jeg kan godt finde ud af at bruge css... men hvordan ville du oversætte http://tamira.strandbyvvs.dk til <div> i stedet for tabeller.

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Jeg vil erstatte alle de steder der står <table></table> og <td></td> med <div id="etnavn"></div> og så vil jeg selfølig også slette alle <tr></tr> og så vil jeg så styre det hele fra style.css filen! Her er et eksempel:

Html med tabeller:
Fold kodeboks ind/udKode 

Html med css:
Fold kodeboks ind/udKode 

og css filen:
Fold kodeboks ind/udKode 

tak for din tid, men jeg skal have en løsning hvor jeg har et div i midten på 600px og et på hver side der er 100%, altså strækker sig ud...

Men smid et svar jeg laver bare det "grove" i tabeller...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

t