3dchat hjælp!

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej...

Jeg har nu koden en 3dchat i php/mysql, men nu har jeg et LILLE problem.

Selve rykkesystemet hvor man rykker med figuren "blinker" og det irreterer chatterne, så kan det laves på en måde så den IKKE blinker ?

Rykkesystemet er lavet i en iframe og fylder en pæn del linjer.

[Redigeret d. 15/04-05 19:41:49 af Peter]

18 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Sort kode :).

men den vil altid blinke sålænge du bruger php til at opdaterer direkte.

du skal lave et system der bruger noget i retning a f javascript.

hvor javascript querer serveren om opdateringer.

og serveren så sender et javascript tilbage.

enten sender serveren hele rummets data tilbage og javascript clear så rummet med de nye dataer.

eller javascript sender rummet current state og serveren udregner næste state for rummet. f.eks hvis du har en liste afhandling der er sket i rummet sender javascript et tal med hvor den er i listen og serveren sender tilbage alt efter tallet.

Billeder sendes ikke fordi dem behøver du kun at have en gang.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Okay..! Vil du hjælpe mig med at skrive det om så, jeg forstår ikke noget af javascript kun lige kommandoen alert("haha"); hehe.
Eller en kode der evt. kunne hjælpe ?

[Redigeret d. 16/04-05 11:30:52 af Peter]

Desværre, det kan man ikke. JavaScript er client-side (PHP er server-side), hvilket betyder at du kun kan afvikle kode på klientens maskine. Du skal benytte et sprog som Java (ikke JavaScript!), da dette godt nok ikke kan afvikles server-side, men du kan sende forespørgelser (spørg mig ikke hvordan) uden at du behøver at opdatere hele siden, da Java indeholder forskellige komponenter til dette formål.

Hvis du kigger efter, så er mange chat'er også lavet i Java, bl.a. Udviklerens.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 16/04-05 12:17:38 af Nicolai Lyster Fersner]

enten sender serveren hele rummets data tilbage og javascript clear så rummet med de nye dataer.

eller javascript sender rummet current state og serveren udregner næste state for rummet. f.eks hvis du har en liste afhandling der er sket i rummet sender javascript et tal med hvor den er i listen og serveren sender tilbage alt efter tallet.

Okay..! Vil du hjælpe mig med at skrive det om så, jeg forstår ikke noget af javascript kun lige kommandoen alert("haha"); hehe.

Desværre, det kan man ikke. JavaScript er client-side (PHP er server-side), hvilket betyder at du kun kan afvikle kode på klientens maskine. Du skal benytte et sprog som Java (ikke JavaScript!), da dette godt nok ikke kan afvikles server-side, men du kan sende forespørgelser (spørg mig ikke hvordan) uden at du behøver at opdatere hele siden.

Killers don\\'t end up in jail - they end up on a high-score!

Ja det kan jeg se, men der er mange chatte der er lavet i PHP, MySQL og javascript vil jeg tro (til felterne/tabellerne)

En af mine venner havde lavet en php kode til mig, der fylder omkring de 15-20 linjer, som fungerer på samme måde, bare at den laver ALT html på klientens side, og IKKE på serveren....spørgesmålet er bare hvordan man får den til at opdatere UDEN den blinker :s

Desværre, det kan man ikke. JavaScript er client-side (PHP er server-side), hvilket betyder at du kun kan afvikle kode på klientens maskine. Du skal benytte et sprog som Java (ikke JavaScript!), da dette godt nok ikke kan afvikles server-side, men du kan sende forespørgelser (spørg mig ikke hvordan) uden at du behøver at opdatere hele siden.

Killers don\\'t end up in jail - they end up on a high-score!

Ja det kan jeg se, men der er mange chatte der er lavet i PHP, MySQL og javascript vil jeg tro (til felterne/tabellerne)

En af mine venner havde lavet en php kode til mig, der fylder omkring de 15-20 linjer, som fungerer på samme måde, bare at den laver ALT html på klientens side, og IKKE på serveren....spørgesmålet er bare hvordan man får den til at opdatere UDEN den blinker :s

Du skal vel lave en usynlig frame som du opdatere, og så tjekke om der er kommet noget nyt!

Hilsen Mathias

Jep, men hvordan gør man det med DEN kode? (rykkesystemet) :P

Jep, men hvordan gør man det med DEN kode? (rykkesystemet) :P

altså dvs. hvis jeg skal gøre det med DEN kode, så skal jeg have like 40 skjulte frames, hvor den tjekker ??

det kan man altså godt :) ellers havde jeg jo ikke foreslået det.

det kan man altså godt :) ellers havde jeg jo ikke foreslået det.

uha :p lige et sidste spørgesmål så....vil det ikke lagge lige så meget hvis man gør sådan ?

lukker dette gamle spg, og opfrisker det

<< < 12 > >>
t