Hvorfor er IE Win så anderledes?

Tags:    html css

Hej

Jeg har lige afsluttet en hjemmside, lavet på Mac. Nu når jeg ser den på windows (IE6, XP), så er alle elementer ligesom længere nede af siden. Det er f.eks. som om at alle line-heights i mine CSS klasser er højere end mine 4 Mac browsere tolker dem.

Kan dette være et spørgsmål om, at Windows eksempelvis ikke har den font jeg har sat som den primære?

font-family: "Lucida Grande", Verdana, "Lucida Sans Unicode", Arial, sans-serif;

Mvh
Gunnar

Line-height har jo noget med skrifttypen at gøre, så det kan være det er fordi skrifttyper er anderledes på Mac end Win maskiner.

--
Ronni Egeriis

Hvad for en "type" line-height har du sat den til?
em, px, %, cm? osv... kan tænkes at det bliver fortolket forskelligt.

bare en forslag.

Jeg har i hvert fald kun verdana og arial af ovenstående font typer...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Hvad for en "type" line-height har du sat den til?
em, px, %, cm? osv... kan tænkes at det bliver fortolket forskelligt.

bare en forslag.

Det er angivet i px.

Synd at der ikke er Lucida Grande på PC som standard, der er sindsygt flot!

Mvh
Gunnar

Hvis det er px, burde det være tolket ens. Højden burde jo også være det samme ligemeget hviliet skrifttype det er. Ellers giver den property jo ikke rigtig nogen mening at bruge.

--
Ronni Egeriis

Hvis det er px, burde det være tolket ens. Højden burde jo også være det samme ligemeget hviliet skrifttype det er. Ellers giver den property jo ikke rigtig nogen mening at bruge.

--
Ronni Egeriis

Så er burde i det her tilfælde syg ;-)

Gunnar

Ja.. Men det ér jo også Internet Explorer ;)

--
Ronni Egeriis

Ja.. Men det ér jo også Internet Explorer ;)

--
Ronni Egeriis

Hvem ringer men efter hvis man gerne vil have IE afskaffet? D:

Gunnar

Kunne vel også tænkes at hans 2 maskiners skærme køre i forskellig opløsninger. :).

eller evt. hvis du har sat nogle borders,padding eller margins kan du næsten være helt sikker på at intet bliver vist ens på forskellige browsere. :).
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

line-height burde blive sat i em - altså højden af bogstaverne, for at gøre det ens.. ville jeg mene... :p

t