Hvorfor laver IE Win hori-scrollbar?

Tags:    html css

Hejsa

Jeg har lavet en hjemmeside (www.lavabo.dk) med et centreret layout. Jeg har lavet den på Mac, og tjekket med 4 Mac browsere (Explorer, Opera, Firefox og Safari). Alt er ok her.

Ser jeg siden med IE på Windows XP, så er der en horizontal scrollbar i bunden af vinduet - til ingen verdens nytte! Hvorfor i al verden laver IE den?
Scrollbaren gør lige præcis, at layoutet ikke kan være på skærmen (sammen med de mange % plads alle Windows' menuer beslagligger.)

Her er koden til det table der omgiver designet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber på en løsning...

Mvh
Gunnar

jeg får ingen scrollbar på www.lavabo.dk...

Med IE....

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Med IE....

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Jeg glemte at sige i 1024x768...måske det gør en forskel?

Gunnar

Med IE....

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Jeg glemte at sige i 1024x768...måske det gør en forskel?

Gunnar

Hmm. godt spørgmåls
jeg får ingen i firefox
men i ie

men baren fjerende sig hvis jeg fjerene nollge toolsbars.

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

IE har problemer med scrollbars, der kun er der, når der er brug for dem. Derfor laver IE normalt ALTID en lodret scrollbar, også selv om der ikke er brug for den. (prøv fx at loade en blank side) På din side er den lodrette scrollbar underligt nok væk, når der ikke er brug for den, og det er problemet. Jeg kan ikke se hvorfor den er væk, når den ikke bruges. Det virker mystisk

IE har problemer med scrollbars, der kun er der, når der er brug for dem. Derfor laver IE normalt ALTID en lodret scrollbar, også selv om der ikke er brug for den. (prøv fx at loade en blank side) På din side er den lodrette scrollbar underligt nok væk, når der ikke er brug for den, og det er problemet. Jeg kan ikke se hvorfor den er væk, når den ikke bruges. Det virker mystisk

Men hvordan fortæller man så IE XP at den (for en i helv.... ;-) ikke skal lave den?

Gunnar

Aaah. dér var den. du bruger et frameset. vis siden http://d1492510.u42.surftown.dk/ direkte, og det virker. Det giver også mange andre fordele ikke at bruge frames. Hvis du absolut vil, så skal du bare i framesettet fortælle at der altid skal være scroll med scrolling="yes" på framen.

Aaah. dér var den. du bruger et frameset. vis siden http://d1492510.u42.surftown.dk/ direkte, og det virker. Det giver også mange andre fordele ikke at bruge frames. Hvis du absolut vil, så skal du bare i framesettet fortælle at der altid skal være scroll med scrolling="yes" på framen.

Jamen!!! Jeg bruger da ikke frames!! Hvor ser du dem?

Mvh
Gunnar

Hvis du klikker Vis -> Kilde kan du se følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis det ikke er dig der har sat det ind, så må det være din udbyder.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Hvis du klikker Vis -> Kilde kan du se følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis det ikke er dig der har sat det ind, så må det være din udbyder.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Shit! Det er åbenbart noget Surftown gør for at webadressen kan blive i toppen af siden uanset hvor man klikker hen! LUSK!!

Har du/andre oplevet det?

Gunnar

t