Unselectable... :|

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hey...

Hvordan kan jeg gøre, så tekst og billeder ikke kan selectes på en hjemmeside - cross browser (IE, FF, NN & Opera)...?
Jeg har prøvet med noget onselect="return false;" (eller hvordan det nu var) til IE & Opera og onmousedown="return false;" onmousemove="return false;" onmouseup="return false;" til FF & NN, hvilket også virkerde... MEN MEN MEN...

Hvis jeg lavede et input felt kunne jeg ikke selecte det i FF & NN pga. return false i onmousedown...

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

- Mads

13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Glemte at jeg havde lovet noget. Undskyld. Men hvis du ikke har fundet ud af det har jeg fundet et script:

http://www.blackboxhosting.com/box/articles/blockselection.asp

--
Ronni Egeriis

Så må du jo sætte oncontextmenu="return false;" i billederne. Det sker vel pga. du sætter det i <body>

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Du vil forhindre folk i at markere indhold på en hjemmeside? Onde, onde dig.

Spøg til side.
Det kan du ikke. Jeg har i Firefox' indstillinger sat min browser til ikke at reagere på ting, der forhindrer en i at højreklikke på en side eller at selecte indhold.

Når en side er hentet af en bruger, er det op til brugerens browser, hvad denne til gøre med siden. Jeg vil anbefale at du ikke prøver at forhindre folk i at bruge din webside. Til hvad nytte er den da så?

Du vil forhindre folk i at markere indhold på en hjemmeside? Onde, onde dig.

Spøg til side.
Det kan du ikke. Jeg har i Firefox' indstillinger sat min browser til ikke at reagere på ting, der forhindrer en i at højreklikke på en side eller at selecte indhold.

Når en side er hentet af en bruger, er det op til brugerens browser, hvad denne til gøre med siden. Jeg vil anbefale at du ikke prøver at forhindre folk i at bruge din webside. Til hvad nytte er den da så?

Jeg er bange for jeg ikke helt forstår din kommentar?
I hvilken forstand er jeg "ond" og hvorfor forsøger jeg at forhindre folk i at bruge min webside :S

Decko... kan ikke se hvad context menu har at gøre med om billeder bliver selectede eller ej?
Jeg kan tilgengæld godt følge dig i, at det bare ikke skal være i body'ens onmousedown :)

- Mads

Ville bare sige at der ikke findes en måde, der virker 100% ordentligt, og at jeg mener at det ville være en dum ide at gøre, da det eneste du opnår er at forringe tilgængeligheden af en webside.

Jeg har bare en eller angen irritation over folk, der prøver at forhindre mig i at se deres html-kode eller copy-paste indhold fra siden. Jeg ved ikke hvorfor, men sådan har jeg det bare.

[Redigeret d. 09/03-05 15:27:47 af Jesper Kristensen]

Desuden...hvis man vil have billede trykker man Printscreen og så er den skid slået.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Ville bare sige at der ikke findes en måde, der virker 100% ordentligt, og at jeg mener at det ville være en dum ide at gøre, da det eneste du opnår er at forringe tilgængeligheden af en webside.

Jeg har bare en eller angen irritation over folk, der prøver at forhindre mig i at se deres html-kode eller copy-paste indhold fra siden. Jeg ved ikke hvorfor, men sådan har jeg det bare.

[Redigeret d. 09/03-05 15:27:47 af Jesper Kristensen]

Nåå... Jamen du har helt misforstået hvad jeg vil bruge det til :)
Jeg deler skam også din holdning omkring folk, som ikke vil lade andre copy-paste osv...
MEN... Jeg er ved at lave et CMS, og det er ret irriterende, at når man rykker rundt på en hjemmelavet dialog, at titlen bliver selectet :)
Andet er der såmænd ikke i det... :D

- Mads

Nåå :). Men du sagde at du allerede har en løsning, der bare ikke virker helt optimalt, men jeg vil tro det ikke kan lade sig gøre at få det til at virke bedre

Bare for lige at gøre opmærksom. Så er der mulighed for noget. Jeg vil lige kigge webbet nærmere når jeg får tid. (Er i skole ;))
--
Ronni Egeriis

Bare for lige at gøre opmærksom. Så er der mulighed for noget. Jeg vil lige kigge webbet nærmere når jeg får tid. (Er i skole ;))
--
Ronni Egeriis

Hmm... Det var da sent du er i skole? :)
Men så håber jeg da, at du finder noget;)

- Mads

<< < 12 > >>
t