Position

Tags:    html css

Hej Udviklere.

Jeg har lavet en php kode, der gør at kunder kan se hvor de befinder sig på siden. Mit problem er, at den ikke gider stå der på siden hvor jeg vil have den til.

Jeg bruger en:
position; absolute: left: 20px; top: 20px; det virker også fint, men den rykker ikke med siden når jeg minimere min browser. Hvad kan jeg gøre. En relative virker ikke da den rykker med texten.

/Jacob

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Udviklere.

Jeg har lavet en php kode, der gør at kunder kan se hvor de befinder sig på siden. Mit problem er, at den ikke gider stå der på siden hvor jeg vil have den til.

Jeg bruger en:
position; absolute: left: 20px; top: 20px; det virker også fint, men den rykker ikke med siden når jeg minimere min browser. Hvad kan jeg gøre. En relative virker ikke da den rykker med texten.

/Jacob

Du vil gerne have at den skal stå samme sted hele tiden?
Altså ikke position fixed, men absolute hvor den følger med indholdet hvis størrelsen på vinduet ændrer sig?

eg.:

Fold kodeboks ind/udKode 

div elementet vil nu altid være centreret, hvis man går ud fra at den er 500 pixel bred, du kan lege lidt med margin-left for at køre den til en af siderne, evt. bruge halvdelen af dit indholds bredde for at lade den være ved kanten hele tiden...

mvh bob

Ja men hvor skal det være?
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan du ikke lige sætte det ind i denne kode?

Fold kodeboks ind/udKode 

http://www.w3schools.com/css/pr_class_position.asp

Hilsen
Jan S.

Det virker ikke.
www.jacob.hfabc.dk her kan du se. den rykke op hvis der er lidt text og ned hvis meget. Og siden crasher hvis jeg tager den for langt til venstre.

/Jaccb

Det virker ikke.
www.jacob.hfabc.dk her kan du se. den rykke op hvis der er lidt text og ned hvis meget. Og siden crasher hvis jeg tager den for langt til venstre.

/Jaccb

Du skal huske at skrive position:absolute
og margin-left skal være et negativt tal for at rykke til venstre, positivt for at rykke den til højre, og det burde være 50% left, ellers kan du ikke bestemme præcist hvor den skal være.

[Redigeret d. 05/02-05 16:32:43 af Jeppe Dyrby]

Hvor skal der stå position der stå ikke i dit script.

Hvor skal der stå position der stå ikke i dit script.

sorry, mig der havde glemt at skrive

postition:absolute;

Ja men hvor skal det være?
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan du ikke lige sætte det ind i denne kode?

t