Hej jeg har lavet følgende html:
Men jeg vil gerne have den menu forneden op ved siden af den anden menu bare så den bliver ved med at sidde i den anden side! Nogle der kan hjælpe??? Evt. nogle der kan fortælle mig hvordan jeg selv kan placere en tabel hvor som helst på skærmen med html??? og også sådan at jeg kan skrive imellem de to menuer og sætte billeder ind og sådan eller er der en nemere måde at lave alt dette på??? Det der er meningen med ded to menuer er at jeg evt. senere kan sætte nogle logo og billeder ind i dem og over dem og sådan!
Før jeg svare kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor du forsøger at kode tabellerne i 'hånden'? Er det fordi du gerne vil lære det, eller fordi du ikke ellers ved hvordan du kan gøre det?
I tilfælde af du vil lære html (m.m.) vil jeg bare give dig et råd i stedet for et direkte svar!
Når du bygger din side op kan man ved hjælp af én stor tabel styre sit layout (ikke tre små!)
eksempel:
<table>
--------------------------------------------------------------------
| <tr><td> TOP MENU </td></tr> |
| <tr><td></td> | <td></td> |<td></td></tr> |
| Venstre Menu | Selve Indhold | Højre Menu |
</table>
På denne måde kan du have en side med tre kolloner. Som jeg går udfra du gerne vil have.
Forhåbentlig kan du forstå hvordan tabellen er bygget op, jeg har indsat html tagsne så du kan se hvordan de bliver brugt.
Når det er sagt så er der to grunde til ikke at gøre det!
For det første er kan det hurtigt blive ret abstrakt og noget værre rod! Så er det uendeligt mange gange lettere at bruge en simpel html wysiwyg editor, der følger bl.a. en med til Mozilla
http://www.mozilla.org/products/mozilla1.x/ For det andet så er css ved at tage over for design af side inkl denne måde at bruge tabeller på, dvs det er en forælde (men effektiv) måde at dele en side op på! Du finder en god tutorial disse sider
http://www.keithjbrown.co.uk/ (sitet er dog ned lige pt kl 23:00 17/01-05) Men helt klart et besøg hver.
Jeg håber det besvarede dit spøgsmål, ellers må du bare sige til.
-------------
Ole Jensen
[Redigeret d. 17/01-05 23:02:56 af Ole Jensen][Redigeret d. 17/01-05 23:03:36 af Ole Jensen][Redigeret d. 17/01-05 23:04:05 af Ole Jensen]