Du har helt ret i at matematikspil ikke behøver at være kedelige, men til matematik spil vil jeg sige at 2D for det meste er bedre egnet. De fleste matematik spil jeg kunne forestille mig ville være i 2D, men har faktisk prøvet få 3D, kan dog ikke huske navnene.
Et grafik API er ikke noget du bruger til at lave grafik, men til at kommunikere med hardwaren, du kan bruge det til at hente modeller, sprites osv. som en anden har lavet pg derefter vise det på skærmen.
Hvis du er fast besluttet på 3D-spil er de mest populære grafik APIer OpenGL og Direct3D.
Tja, efter at have trykket send, er jeg også blevet overbevist om at 2D oftest er fint.
Jeg blev bare en lille smule provokeret, og ville fastslå at læringsspil også kan være gode spil - der er bare for få af dem derude (endnu).
Hvis du kommer på navnene på nogle af de _gode_ matematikspil, du har set, er jeg meget interesseret i at høre din mening
Tak for info om API. Det må jeg vist få læst lidt op på ;-)